نحوه‌ی پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در اصفهان

ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین و با ارزش ترین زبان‌های جهان است که بسیاری از مردم به عنوان زبان دوم یا سوم خود می‌خواهند آن را یاد بگیرند. به طور کلی آموزش و یادگیری هر نوع زبانی مزایای بسیاری دارد، به خصوص اگر زبانی باشد که کاربردهای زیادی داشته باشد، یادگیری آن ضروری خواهد بود. اگر به زبان ایتالیایی علاقه دارید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌های آموزشگاه زبان ایتالیایی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و این زبان را راحت‌تر یاد بگیرید.

یادگیری زبان ایتالیایی و داشتن مدرک معتبر مزایای زیادی دارد به همین دلیل افراد زیادی در کشور ما ایران علاقه زیادی به یادگیری این زبان دارند. از مزایای یادگیری این زبان می‌توان به تحصیل در کشورهای ایتالیایی زبان، سفر به این کشورها، مهاجرت و همچنین ترجمه و … اشاره کرد.

برای یادگیری این زبان باید به نکات این مقاله توجه کنید تا بتوانید با علاقه و میل به یادگیری تا پایان ادامه دهید. یکی از مهم‌ترین موارد پیدا کردن یک آموزشگاه با کیفیت است. در این بخش به ویژگی‌های بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در اصفهان اشاره می‌کنیم. اگر قصد یادگیری دارید این زبان را دارید حتما با ما همراه باشید.

چرا یادگیری زبان ایتالیایی مهم است؟ 

اول از همه بهتر است بدانید که چرا باید در وهله اول مکالمه ایتالیایی را یاد بگیرید؟ پاسخ این سوال بسیار روشن است. زیرا زبان ایتالیایی (La Lingua Italiana) یا (l’Italiano) خوش آهنگ‌ترین زبان دنیاست و یکی از شاخه‌های زبان لاتین است و شباهت‌های ریشه‌ای زیادی با زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، رومانیایی و پرتغالی و رسمی دارد. 

زبان ایتالیایی از جمله زبان‌هایی است که با یادگیری آن می‌توانید به فکر تحصیل در ایتالیا باشید و از خدمات آکادمیک دانشگاه‌های ایتالیا بهره‌مند شوید و مقدمات لازم را برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر آماده کنید، زیرا آزمون استرنی که هر ساله توسط آموزشگاه ایتالیایی تهران در ماه‌های پایانی سال (بهمن و اسفند) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای دانش آموزانی است که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون می‌شوند تا از مزایایی مانند بورسیه و خوابگاه رایگان در هر دانشگاهی و شهری بهره‌مند شوند.

دلایل یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی

یادگیری یک زبان دیگر می‌تواند برای برقراری ارتباط با افراد دیگر و برقراری ارتباط با دنیای اطراف استفاده شود. هر زبان جدیدی که یاد می‌گیریم دریچه‌ای به دنیایی جدید است، زیرا در کنار یادگیری یک زبان دیگر، فرهنگ، علایق، باورها و رفتار و بسیاری ویژگی‌های دیگر آن را آگاهانه یا ناخودآگاه می‌آموزیم. برخی دیگر از دلایل یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی به شرح زیر است:

ادامه تحصیل در ایتالیا

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایتالیا را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در ایران بسیاری از افراد با یادگیری زبان ایتالیایی و قبولی در آزمون‌های سفارت (استرنی یا شیلی) برای ادامه تحصیل در آن کشور ویزای ایتالیا می‌گیرند. این موضوع در سال‌های اخیر با استقبال زیاد دانشجویان و خانواده‌های ایرانی مواجه شده است.

مهاجرت به ایتالیا

امروزه مهاجرت به کشورهای دیگر می‌تواند یکی از فرصت‌های رشد تحصیلی و شغلی باشد. ایتالیا با توجه به وضعیت زندگی و رتبه علمی بالا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت باشد. با یادگیری زبان ایتالیایی، یافتن شغل و رشته مناسب بسیار آسان‌تر می‌شود.

روابط اقتصادی و تجاری با ایتالیا

ایتالیا از گذشته سیستم صادرات و واردات و تجارت خوبی با ایران داشته است. با یادگیری زبان ایتالیایی می‌توانید در شرکت‌های واردات و صادرات محصولات ایتالیایی مشغول به کار شوید. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی شاید این موضوع پیچیده به نظر برسد اما شرکت‌های ایتالیایی از جمله شرکت‌هایی هستند که از همکاری با شرکای ایرانی استقبال می‌کنند.

گردشگری و سفر به ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری علمی، تاریخی و فرهنگی است. به دلیل پیشینه تاریخی بسیار کهن این کشور، یکی از قطب‌های گردشگری تاریخی و آثار تاریخی است. بسیاری از شهرهای ایتالیا از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی هستند و در کنار آن افراد زیادی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ایتالیا که شبه جزیره‌ای است به دلیل طبیعت خاص خود به ایتالیا سفر می‌کنند.

آموزش ایتالیایی و کسب درآمد

با افزایش تعداد داوطلبان برای یادگیری ایتالیایی، آموزش این زبان می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد. برای آموزش زبان ایتالیایی برای هر یک از موارد فوق باید روش مخصوص به خود را انجام دهیم. به عنوان مثال برای گردشگری، دانش اولیه گرامر کافی است، در حالی که اگر قصد ادامه تحصیل دارید، باید گرامر ایتالیایی را به خوبی یاد بگیرید و دایره لغات خود را افزایش دهید.

روش ‌های آموزش زبان ایتالیایی

روش‌های مختلفی برای یادگیری ایتالیایی وجود دارد. می‌توان از طریق مراکز آموزشی معتبر، کلاس خصوصی زبان ایتالیایی، مطالعه کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی یا یادگیری زبان به صورت خودآموز و آموزش زبان ایتالیایی با کمک فایل‌های صوتی و تصویری زبان ایتالیایی را یاد گرفت.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند. با این حال روش زیر به عنوان هسته اصلی آموزش زبان ایتالیایی محسوب می‌شود: 

  • آموزش زبان ایتالیایی با شرکت در کلاس‌های خصوصی و گروهی

اگرچه این روش بسیار کارآمد است، اما در بسیاری از موارد یافتن یک استاد یا آموزشگاه خوب ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. زبان ایتالیایی در بسیاری از شهرهای ایران آموزش داده نمی‌شود و دانش‌آموزان مجبورند این زبان را به صورت خودآموز یا با سفر به شهرهای اطراف یاد بگیرند.

مزایای شرکت در کلاس‌های زبان ایتالیایی: 

  • حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با معلم و سایر دانش آموزان
  • طرح سوال و تصحیح اشتباهات توسط اساتید در محیط‌های آموزشی

معایب شرکت در کلاس‌های زبان ایتالیایی: 

  • نیاز به حضور در کلاس – ترافیک، رفت و آمد، تغییر سایر برنامه‌ها متناسب با زمان حضور در کلاس
  • پرداخت شهریه‌های بالا
  • امکان فراموشی نکات گرامری و گرامری بعد از کلاس یا در آینده
  • رقابت بالا حضور زبان آموزان دیگر

آموزش آنلاین زبان ایتالیایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه ما با موبایل یا لپ تاپ به اینترنت دسترسی داریم. آموزش آنلاین زبان یکی از روش‌هایی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. از مزایای این زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • برای شرکت در کلاس‌های خصوصی یا مدارس نیازی به پیمودن مسافت نیست
  • هزینه کمتر نسبت به کلاس‌های خصوصی و گروهی
  • همیشه در هر زمان در دسترس است
  • توانایی مطالعه مکرر یک موضوع برای درک کامل
  • برگزاری کلاس‌های آنلاین
  • حل مشکلات و سوال از اساتید از طریق پیام رسان و سایت
  • برخلاف کتاب‌های خودآموز، داشتن فایل‌های صوتی و تصویری برای توضیح هر چه بیشتر مطالب
  • توضیحات تکمیلی برای یادگیری بهتر گرامر
  • تمرینات خارج از برنامه و ارسال برای بررسی مشکلات
  • برگزاری آزمون برای بررسی سطح یادگیری زبان

بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی چه ویژگی ‌هایی دارد؟ 

اولین قدم برای یادگیری ایتالیایی، پیدا کردن آموزشگاه مناسب است. برای انتخاب درست باید به مواردی از جمله موارد زیر توجه کرد: 

  • قرار گرفتن در منطقه مناسب از نظر جغرافیایی و موقعیت
  • اساتید مجرب و متخصص 
  • میزان شهریه مناسب و به صرفه و به صورت اقساطی 
  • داشتن امکانات و تجهیزات به روز
  • برگزاری دوره‌های مختلف برای تمامی سطوح و سنین

آموزشگاه زبان ایتالیایی چه خدماتی باید ارائه دهد؟ 

اولین کاری که یک آموزشگاه باید انجام دهد برگزاری آزمون تعیین سطح است. پس از تعیین سطح، کلاس‌ها باید به گونه‌ای تقسیم شود که دانش آموزان با سطح سواد و سن یکسان در همان کلاس و دوره قرار گیرند. برخی دیگر از خدماتی که بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در اصفهان باید ارائه دهد به شرح زیر است:

  • یکی از خدماتی که مدارس می‌توانند ارائه دهند، اقساط شهریه است.
  • کلاس‌ها و دوره‌های خصوصی برگزار می‌کنند.
  • دوره‌های متنوع و اختصاصی برای مکالمه، گرامر، کار، مسافرت و … برگزار می‌کنند.
  • برگزاری کلاس‌های خصوصی برای مشاغل مختلف
  • برگزاری انواع آزمون‌های بین المللی با گواهینامه‌های معتبر
  • برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون سفارت ایتالیا Esterni
  • برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون آلفا
  • برگزاری انواع دوره‌های فشرده

همانطور که می‌دانید، ایتالیایی پنجمین زبان پرطرفدار در جهان است و ۸۵ میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند، بنابراین یادگیری آن برای هر فردی ضروری است. یادگیری یک زبان جدید می‌تواند خسته کننده باشد، بنابراین بسیاری از افراد در ابتدا یا حتی در میانه راه از کار دست می‌کشند. دلیل همه اینها نبود معلمان متخصص و انتخاب آموزشگاه نامناسب است. اگر در انتخاب آموزشگاه بسیار دقت داشته باشید و به نکاتی که در بالا ذکر شد دقت کنید، یادگیری زبان ایتالیایی برای شما سخت و پیچیده نخواهد بود، اما از این مسیر لذت خواهید برد.

کسی که سعی می‌کند زبان دومی غیر از انگلیسی بیاموزد قطعا دلایل زیادی برای این کار دارد. ما به همراه کادر مجرب و معلمان حرفه‌ای خود این دلایل را شناسایی کرده و برای هر کدام در آموزشگاه زبان کلاس‌های مفیدی در نظر گرفته‌ایم.

برای مثال کسانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند و می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی ایتالیایی صحبت کنند می‌توانند از کلاس‌های فشرده ما که سه روز در هفته به مدت ۳ ساعت برگزار می‌شود استفاده کنند. کلاس‌های خصوصی برای افراد شاغل که ساعت و تعداد جلسات را خودشان انتخاب می‌کنند. کلاس‌های ترمیک نیز برای کسانی است که می‌خواهند زبان ایتالیایی را به راحتی در یک سال یاد بگیرند. زبان ایتالیایی را می‌توانید در مدت کوتاهی از مبتدی تا پیشرفته در این موسسه بیاموزید.

آموزشگاه زبان ایتالیایی ایرانیان

مرکز زبان ایرانیان مفتخر به برگزاری دوره‌های زبان ایتالیایی است. زبان شیرین و خوش آهنگ ایتالیایی از خانواده زبان‌های هند و اروپایی است و ریشه لاتین دارد. ایتالیایی زبان فرهنگ و هنر، نقاشان مشهور، شاعران بزرگ و نویسندگان و فیلسوفان مشهور است. این زبان گویش‌های مختلفی دارد که در مکالمات مردم شنیده می‌شود، اما در همه جای دنیا زبان استاندارد ایتالیایی را که مدرک زبان و گویش رسمی ایتالیاست مطالعه می‌کنند و یاد می‌گیرند.

زبان ایتالیایی به عنوان زبان رسمی ایتالیا، واتیکان و بخشی از سوئیس در نظر گرفته می‌شود که در مکالمات روزمره و رسمی آنها استفاده می‌شود. در کشور ما هدف از آموزش زبان ایتالیایی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا و با قبولی در آزمون سفارت ایتالیا خواهد بود. البته کم نیستند افرادی که این زبان را صرفاً به دلیل علاقه یا مسائل کاری مطالعه می‌کنند.