بهترین آموزشگاه زبان روسی در اصفهان چه ویژگی‌ هایی دارد؟

زبان روسی یکی از پرکاربردترین و باارزش ترین زبان‌های دنیاست که یادگیری آن ضروری است. برای یادگیری این زبان باید به عوامل متعددی توجه کرد که یکی از آنها انتخاب آموزشگاه مناسب است. اگر در انتخاب آموزشگاه دقت کافی داشته باشید و در آموزشگاهی با کیفیت ثبت نام کنید، قطعا سریع‌تر به هدف خود خواهید رسید. زبان روسی کاربردهای زیادی دارد و در ادامه به اهمیت یادگیری زبان روسی و سپس ویژگی‌هایی که یک آموزشگاه روسی باید داشته باشد اشاره می‌کنیم، اگر قصد یادگیری این زبان را دارید حتما با ما همراه باشید.

اهمیت یادگیری زبان روسی

زبان روسی یکی از با ارزش‌ترین زبان‌های دنیاست، کشور روسیه نیز از جمله کشورهای مهم دنیا به حساب می‌آید و در نتیجه یادگیری این زبان فواید زیادی دارد. یادگیری این زبان به ویژه برای کسانی که تمایل زیادی به مهاجرت یا سرمایه گذاری در کشورهای روسی زبان دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از دیگر مزایای یادگیری این زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • با یادگیری زبان روسی فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد ایجاد می‌شود.
  • این زبان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل است، بنابراین یادگیری آن فواید زیادی دارد.
  • هنگام مسافرت، مهاجرت، تحصیل و … می‌توانید به راحتی در کشورهای روسی زبان صحبت کنید.
  • شما با یادگیری این زبان می‌توانید در کشور خودمان ایران به عنوان گوینده و مترجم فعالیت کنید.

بهترین آموزشگاه زبان روسی در اصفهان باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشد؟ 

برای اینکه یک آموزشگاه شما را به هدف خود یعنی یادگیری و تسلط بر زبان روسی برساند، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد: 

  • محیطی آرام داشته باشد تا دانش آموزان در آرامش کامل درس بخوانند، همچنین یادگیری در این محیط بهتر و سریع‌تر خواهد بود.
  • آموزشگاه باید کاملا مجهز باشد و از کتاب‌ها و مطالب معتبر در کلاس درس استفاده شود.
  • از نظر جغرافیایی در موقعیت مناسبی در نزدیکی شما قرار دارد.
  • برای دروس باید از اساتید مجرب و بومی استفاده شود.
  • زمان درس باید انعطاف پذیر باشد تا بتوانید در هر زمانی آن را تغییر دهید.
  • طبقه بندی افراد از نظر سطح سواد و سن در طبقات و دوره‌های مختلف باید به درستی انجام شود.
  • در پایان هر دوره گواهی معتبر صادر کنید.
  • هزینه دوره‌ها منصفانه است.

اگر قصد رفتن به آموزشگاه و یادگیری زبان روسی را دارید، بهتر است بدانید که مهم‌ترین مرحله انتخاب آموزشگاه مناسب است و برای این کار باید در هنگام ثبت نام به چند نکته توجه کنید. 

ویژگی‌ های بهترین و با کیفیت ترین آموزشگاه زبان روسی در اصفهان

در ادامه برخی از ویژگی‌های بهترین آموزشگاه زبان روسی در اصفهان را شرح می‌دهیم: 

اساتید بومی و مجرب

یکی از مهم‌ترین عوامل در یادگیری زبان روسی بهره مندی از اساتید مجرب است. معلم باید از روش‌های مختلف یادگیری استفاده کند تا زبان آموز با علاقه بتواند زبان دوم یا سوم خود را یاد بگیرد که نسبتاً دشوار است. بهترین معلمان روسی باید زبان مادری باشند یا در کشورهای روسی زبان تحصیل کرده باشند تا بتوانند زبان روسی را با همان لهجه و عبارات بومی متفاوت به مردم آموزش دهند.

برگزار کننده دوره ‌های مختلف

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب آموزشگاه روسی باید به آن توجه کنید نوع دوره هاست. دوره‌ها باید بسیار متنوع باشد و همچنین برای سطوح و گروه‌های سنی مختلف برگزار شود. به طور کلی می‌توان گفت که پاسخگوی نیاز همه افراد است، مثلاً افرادی هستند که فقط می‌خواهند مکالمه را یاد بگیرند، در این صورت آموزشگاه باید دوره‌های مکالمه ویژه‌ای را ارائه دهد.

قیمت مناسب

برخی افراد قبل از اطلاع از سایر مزایا و ویژگی‌های آموزشگاه در مورد هزینه شرکت در کلاس‌ها و دوره‌ها می‌پرسند که این نشان دهنده اهمیت هزینه در بین مردم است، از این رو آموزشگاه مناسب باید قیمت مناسبی برای شرکت در کلاس‌ها و دوره‌ها داشته باشد. در این صورت افراد بیشتری می‌توانند در کلاس‌های این آموزشگاه شرکت کنند.

تجهیزات آموزشی مناسب

یک آموزشگاه با کیفیت باید امکانات و تجهیزات متفاوت و به روزی داشته باشد تا یادگیری به راحتی انجام شود. تمامی امکانات به روز باعث یادگیری سریع‌تر و بهتر می‌شود پس حتما قبل از ثبت نام در آموزشگاه به تجهیزات کلاس توجه کنید.

مکان آموزشگاه

نکته دیگری که قبل از ثبت نام در هر نوع آموزشگاه‌ای باید به آن توجه کنید موقعیت جغرافیایی آن است. سعی کنید آموزشگاه نزدیک منزلتان باشد تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و یا در مکانی قرار گرفته باشد که با استفاده از وسایل نقلیه مختلف امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد تا بعدا و در فصول مختلف با مشکل مواجه نشوید.

ارائه گواهی پایان دوره معتبر

زبان روسی یکی از با ارزش ترین زبان‌های دنیاست که یادگیری آن برای همه افراد در هر سنی ضروری است. اگرچه این زبان نسبتاً پیچیده است و اصطلاحات زیادی دارد، اما یادگیری آن بسیار لذت بخش خواهد بود. با یادگیری این زبان می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. به طور کلی می‌توان گفت که مزایای یادگیری زبان روسی بسیار زیاد است، البته به شرط داشتن مدرک معتبر و یا تسلط کامل به آن.

شما فقط می‌توانید در برخی مکان‌ها با استفاده از مدرک زبان روسی خود کار کنید، بنابراین مطمئن شوید که آموزشگاه‌ای که در آن زبان روسی را یاد می‌گیرید در پایان هر دوره یک گواهی معتبر به شما ارائه دهد.

تا اینجای مقاله به برخی از ویژگی‌هایی که یک آموزشگاه روسی باید داشته باشد اشاره کردیم. امیدواریم با مطالعه آنها بتوانید آموزشگاه مناسبی برای یادگیری زبان روسی بیابید و با علاقه و پشتکار فراوان این زبان را بیاموزید.

چرا یادگیری زبان روسی می ‌تواند آسان باشد؟ 

زبان روسی در ظاهر ترسناک به نظر می‌رسد. اشکال مختلف گفتاری آن ظاهر آن را دست نیافتنی می‌کند. با این حال، نکته‌هایی در مورد زبان روسی وجود دارد که آن را فوق العاده آسان می‌کند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

زبان روسی یک زبان فنوتیپی است

بیشتر حروف در زبان روسی بیش از یک صدا ندارند و تقریباً دقیقاً همانطور که نوشته شده‌اند تلفظ می‌شوند. فقط باید چند قانون را در این زمینه رعایت کنید.

به عنوان مثال، در زبان روسی حرف o “а” تلفظ می‌شود که تنش تاکید نداشته باشد. شما فقط باید نکته‌هایی از این دست را به خاطر نگه دارید. اما تعداد این موارد در زبان روسی بسیار کمتر از زبان‌هایی مانند آلمانی و فرانسوی است. در زبان‌های آلمانی و فرانسوی، تفاوت بین جنبه نوشتاری و گفتاری، یادگیری را برای مبتدی دشوار می‌کند، اما در یادگیری زبان روسی این مورد کمتر دیده می‌شود.

یادگیری الفبای روسی آسان است

الفبای لاتین و الفبای سیریلیک به طور کلی ریشه در زبان یونانی دارند. از آنجایی که هر یک از ما کم و بیش با زبان انگلیسی آشنا هستیم، یادگیری الفبای روسی برای ما دشوار نیست. برخی از حروف دقیقا شبیه انگلیسی هستند، مانند T یا M.

البته برخی از حروف می‌توانند گمراه کننده باشند، زیرا کاملا شبیه حروف انگلیسی هستند، اما صداهای متفاوتی تولید می‌کنند. به عنوان مثال، حرف p در زبان روسی “r” تلفظ می‌شود. این حروف ممکن است در نگاه اول گیج کننده باشند، اما زمانی که با آنها آشنا شوید و تمرینات مربوطه را انجام دهید، به راحتی در ذهن شما حک می‌شوند. البته برخی از حروف کاملا متفاوت هستند و در واقع برای اولین بار در یادگیری زبان روسی با آن‌ها مواجه خواهید شد.

شباهت‌ های انگلیسی و روسی

شباهت‌های زیادی بین زبان انگلیسی و روسی وجود دارد، یعنی نام‌های زیادی با معنای یکسان و مشابه در دو زبان وجود دارد که به دلیل آشنایی نسبی هر یک از ما، یادگیری زبان روسی را برای ما آسان می‌کند. از آنجایی که زبان روسی ریشه هند و اروپایی دارد، برخی از اسامی در آن حداقل در تلفظ با انگلیسی یکسان است. مانند cbIH که به معنای پسر است و «سین» تلفظ می‌شود. مانند Sun در انگلیسی.

اما تجربه ما در آموزش به ما می‌گوید که این شباهت‌ها در دو زبان مختلف کمک چندانی به یادگیری زبان نمی‌کند و به عنوان یک موضوع کلی بهتر است روی آن حساب نکنیم.

برخی از ویژگی ‌های زبان روسی

هر زبانی چه به عنوان زبانی دشوار و چه زبانی آسان در نظر گرفته شود، ویژگی‌هایی دارد که ممکن است دشوار یا آسان باشد. در زبان روسی قواعد گرامری وجود دارد که می‌توان آنها را به عنوان عوامل تسهیل کننده در یادگیری زبان روسی معرفی کرد. برخی از این موارد عبارتند از: 

  • زبان روسی هیچ تعریفی ندارد.
  • اکثر جملات پرسشی به سادگی با تغییر لحن ساخته می‌شوند.
  • اکثر اشکال منفی اسم‌ها، صفت‌ها و افعال تنها با افزودن He منفی، چیزی معادل نه در انگلیسی به آنها ساخته می‌شوند.

قوانین گرامری زبان روسی

احتمالاً اکثر مردم هنگام یادگیری هر زبان خارجی بزرگترین مشکل را با قوانین آن دارند. مشکل اصلی در یادگیری زبان روسی از این قوانین ناشی می‌شود. قوانین مربوط به قواعد گرامری زبان روسی متعدد است و یادگیری آنها فرآیندی زمان بر خواهد بود. با این حال، موارد و استثناهایی وجود دارد که تسلط بر زبان روسی را پس از یادگیری آسان‌تر می‌کند.

جنسیت

زبان روسی را می‌توان یک زبان جنسیتی نامید، هر اسم، صدا و ضمیر دارای جنسیت است – مونث، مذکر یا خنثی. برای اینکه بتوانید از نظر قواعد دستوری زبان روسی را به درستی صحبت کنید، باید جنسیت اسم‌ها و نوع تغییر صفت‌ها و تغییرات در قسمت‌های دیگر جمله را برای مطابقت با آنها به خاطر بسپارید. این کار ممکن است دشوار باشد، اما قطعا غیرممکن نیست.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که زبان روسی یکی از سخت‌ترین زبان‌هاست. یادگیری زبان روسی به دلیل وجود برخی ویژگی‌های خاص این زبان چالش برانگیز است. اما نکته اصلی که در یادگیری هر زبانی باید به آن توجه کنید این است که یادگیری هر زبانی به معنای ورود به دنیای فرهنگی خاص بوده و زمانی که ساختار کلی آن زبان را درک کنید می‌توانید بر چالش‌های آن فائق آیید. این نکته در مورد زبان روسی نیز صدق می‌کند. 

برخی از جنبه‌های این زبان آسان و برخی دشوار است. در این مقاله در مورد تعدادی از این ویژگی‌های بارز صحبت کردیم، همچنین در مورد ویژگی‌های بهترین آموزشگاه زبان روسی صحبت کردیم تا بتوانید با انتخاب یک آموزشگاه بسیار خوب، سرعت یادگیری زبان روسی را افزایش دهید.