آموزش زبان چینی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان چینی در اصفهان

به جرات می‌توان گفت که زبان چینی امروزه یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین زبان‌های جامعه است. به محض شنیدن نام زبان چینی، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این زبان سخت‌ترین زبان دنیا است. این تصور اشتباهی است که باعث می‌شود بسیاری از مردم به این زبان نزدیک نمی‌شوند.

یادگیری زبان چینی شما را با دنیای جدیدی آشنا می‌کند. امروزه چین نقش عظیم و تاثیرگذاری در تجارت و بازرگانی جهانی ایفا می‌کند. با آموزش زبان چینی با دنیای جدیدی آشنا می‌شوید و می‌توانید فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای خود ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید تعداد افرادی که زبان چینی را آموزش می‌دهند بسیار محدود است، بنابراین زمینه حرفه‌ای برای شما بسیار امن و تضمین شده است.

بهترین روش یادگیری زبان چینی

اگر قصد یادگیری زبان چینی را دارید و به دنبال بهترین روش برای یادگیری این زبان هستید، بهتر است ابتدا نکاتی در مورد این زبان بدانید:

  • در زبان چینی گرامر زمان، گرامر جنسیتی و غیره وجود ندارد.
  • این زبان از نظر ساختاری بسیار ساده است
  • سختی زبان چینی بیشتر به بحث نوشتن و یادگیری حروف خنزا مربوط می‌شود که برای راحتی کار، خواندن و مکالمه از خط پینیین که مشابه حروف انگلیسی است استفاده می‌کند و تا ۸۰ درصد یادگیری را راحت خواهد کرد.
  • روش‌های جدیدی برای آموزش زبان چینی پدیدار شده است.
  • کلاس‌های آموزشی موسسه زبان ایرانیان در کنار صفحات آموزشی چینی و البته استفاده از ابزارهای آموزشی چندرسانه‌ای (صوتی، تصویری، …) یادگیری و آموزش زبان چینی را بسیار آسان کرده‌‌اند.
  • حتی برای نوشتن به زبان چینی امروزه دستگاه‌های دیجیتالی وجود دارند که می‌توانند گفتار را به نوشتار تبدیل کنند و این مشکل حل خواهد شد.
  • اگر به دنبال تجارت عالی هستید، یادگیری زبان چینی مسیر زندگی شما را تغییر خواهد داد.

آیا یادگیری زبان چینی دشوار است؟ 

یادگیری زبان چینی برای اکثر مردم یک کار دشوار بوده و زبان چینی با سایر زبان‌های زنده دنیا بسیار متفاوت است. یادگیری زبان چینی برای انگلیسی زبانان دشوارتر از زبان‌های دیگر است. موسسه خارجی ایالات متحده (“FSI”) زبان‌های جهان را بر اساس شباهت آنها به انگلیسی طبقه بندی کرده است. بر این اساس، یادگیری هر زبانی که به انگلیسی نزدیکتر باشد برای انگلیسی زبانان آسانتر خواهد بود. در گروه آخر دو زبان چینی ماندارین و کانتونی قرار دارند. مدت زمان یادگیری زبان چینی نیز به زبان مادری شما بستگی دارد.

  • گروه اول: به زبان انگلیسی بسیار نزدیک هستند. این گروه شامل زبان‌های آفریقایی، دانمارکی، هلندی، فرانسوی، ایتالیایی، نروژی، پرتغالی، رومانیایی، اسپانیایی و سوئدی است.
  • گروه دوم: شبیه زبان انگلیسی هستند: در این دسته فقط زبان آلمانی وجود دارد.
  • گروه سوم: تفاوت‌های گرامری و فرهنگی با انگلیسی دارند. این گروه شامل اندونزیایی، مالزیایی و سواحیلی است.
  • گروه چهارم: از نظر دستور زبان و فرهنگ با زبان انگلیسی تفاوت قابل توجهی دارند. مانند بنگالی، برمه‌ای، کرواتی، چک، فنلاندی، یونانی، عبری، هندی، مجارستانی، ایسلندی، لتونیایی، لیتوانیایی، مغولی، نپالی، فارسی، لهستانی، روسی، صربی، اسلواکی، اسلوونیایی، تایلندی، ترکی، اوکراینی و ویتنامی.
  • گروه پنجم: برای انگلیسی زبانان بسیار دشوار است. چینی‌های کانتونی و ماندارین به همراه زبان‌های عربی، ژاپنی و کره‌ای به این گروه تعلق دارند.

چه چیزی یادگیری زبان چینی را دشوار می ‌کند؟ 

با نگاهی به خط‌های چینی می‌توان فهمید که سیستم نوشتاری آنها با زبان انگلیسی کاملاً متفاوت است. برخلاف انگلیسی، هیچ الفبایی در زبان چینی وجود ندارد، اما ده‌ها هزار کاراکتر چینی وجود دارد که هر یک نشان دهنده یک کلمه استو به حافظه تصویری بسیار خوبی نیاز خواهد بود. در سال ۱۹۵۰، دولت چین سیستمی از حروف ساده چینی برای مقابله با بی سوادی ایجاد کرد، اگرچه این حروف ساده‌تر هستند و نوشتن کاراکترها در کنار هم راحت‌تر است، اما هنوز کاملاً با سیستم انگلیسی متفاوت است.

بزرگترین چالش تلفظ کلمات در جمله است. در انگلیسی، نحوه بیان هجای کلمه به معنای جمله کمک می‌کند، به عنوان مثال همیشه یک استرس وجود دارد، اما زمانی که شما به زبان چینی صحبت می‌کنید، یک هجا یا کلمه آوایی بسته به عطف می‌تواند معانی متعددی داشته باشد.

تشخیص کلمات با هجاهای مختلف برای مبتدیان دشوار است و اغلب کلمات مشابه را اشتباه گرفته و با هم ترکیب می‌کنند. مبتدیان در مکالماتشان نمی‌توانند هجاها را درست تلفظ کنند و این کار را برای هر دو طرف سخت می‌کند و چینی زبان‌ها منظور آنها را نمی‌فهمند و برای درک بهتر باید متن را بنویسند.

یادگیری زبان چینی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان یادگیری زبان چینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به شرح زیر هستند:

مدت زمان تحصیل و یادگیری

اینکه چقدر طول می‌کشد تا به زبان چینی تسلط پیدا کنید، واقعاً به مدت زمانی که برای یادگیری این زبان صرف می‌کنید بستگی دارد. بر اساس نظرسنجی‌ها، فرد باید ۲۲۰۰ ساعت را برای یادگیری زبان چینی اختصاص دهد، یعنی اگر روزی ۵ ساعت چینی را یاد بگیرد، پس از ۸۸ هفته می‌تواند به طور کامل به زبان چینی تسلط یابد. اگر قصد دارید زبان چینی را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید، یادگیری خود را فقط به کلاس درس اختصاص ندهید، بلکه زمانی را به آموزش و یادگیری خارج از کلاس نیز اختصاص دهید.

نگرش زبان آموز

نگرش زبان آموز نیز تأثیر بسیار مستقیمی بر طول مدت یادگیری زبان چینی دارد. اگر با نگرش مثبت به یادگیری چینی بپردازید و آن را راهی جذاب و جالب برای گسترش افق دید خود بدانید، سریعتر در زبان چینی مهارت خواهید داشت. هرچه انگیزه بیشتری برای آموزش و یادگیری داشته باشید، کل فرآیند یادگیری برای شما لذت بخش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

انگیزه یادگیری

بر کسی پوشیده نیست که داشتن انگیزه برای یادگیری یک زبان جدید بسیار مهم است. مطالعات زیادی وجود دارد که اهمیت انگیزه در یادگیری را نشان می‌دهد. در واقع انگیزه اولین دلیل موفقیت یا شکست در یادگیری زبان است. همیشه به یاد داشته باشید که چرا می‌خواهید به زبان چینی تسلط داشته باشید و هدف شما از یادگیری این زبان چیست؟ سپس هر بار که به این سوال پاسخ می‌دهید و به هدف خود فکر می‌کنید، انگیزه شما برای تسلط بر این زبان بیشتر می‌شود. این باعث افزایش سرعت یادگیری شما می‌شود.

آموزش زبان چینی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان چینی به چند روش انجام می‌شود:

تدریس خصوصی زبان چینی

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان چینی از پایه تا پیشرفته، تدریس خصوصی و شرکت در کلاس‌های خصوصی آموزشی است.

تدریس زبان چینی به صورت ترمیک

در موسسه آموزشی ایرانیان کلاس‌های زبان چینی از ابتدایی تا پیشرفته با استانداردهای روز دنیا برگزار می‌شود. در این دوره، معلم عمدتاً بر روی متن کتاب تمرکز می‌کند و کلاس‌های زبان در یک ساختار آکادمیک برگزار می‌شود.

دوره آموزش زبان چینی کاربردی

این دوره محبوب ترین دوره ارائه شده در دپارتمان چینی است و اکثر متقاضیان جذب این دوره می‌شوند. این دوره برای افرادی است که قصد مهاجرت، تحصیل و راه اندازی کسب و کار در چین را دارند.

هدف از این دوره کارآموزی یادگیری زبان در کوتاه مدت خواهد بود تا افراد بتوانند در کوتاه مدت با هم ارتباط برقرار کنند و نیازهای اولیه محیطی خود را برطرف کنند. دوره کاربردی هر چهار مهارت اصلی (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) را به طور همزمان آموزش می‌دهد و محدود به کتاب‌های دانشگاهی نیست.

دوره مکالمه زبان چینی

مکالمه حتی بدون کسب مهارت نوشتاری (که بسیار سخت و خسته کننده است) تا زبان آموز بتواند مکالمه‌ای روان با تاکید بر جنبه تجاری این زبان داشته باشد. دوره مکالمه مزایای زیر را به همراه دارد:

  • با فرهنگ و تاریخ چین آشنا می‌شوید.
  • به طور گسترده در کار و تجارت استفاده می‌شود.
  • زبان ساده و کاربردی است.
  • سفر آسان به کشورهای خارجی را فراهم می‌کند.
  • کلمات چینی را حفظ می‌کنید.
  • به گرامر توجه ویژه‌ای خواهید داشت.

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان چینی در اصفهان

زبان چینی یکی از زبان‌هایی است که با وجود سادگی، به دقت بسیار بالایی نیاز دارد و باید این زبان را در مراکزی که حرفه‌ای هستند و به بهترین نحو می‌توانند این زبان را به شما آموزش دهند، یاد بگیرید. ما برخی از معیارهایی را که مهم هستند و آموزشگاه زبان چینی در اصفهان را بر اساس آنها دسته بندی کرده‌ایم به شما معرفی می‌کنیم:

  • دارای مجرب ترین و مجرب ترین اساتید است.
  • قیمت مناسب برای دوره ها
  • خدمات آموزشی با کیفیت و مناسب
  • در تمرینات بهترین نتایج را کسب می‌کنید.

آموزش زبان چینی در آموزشگاه زبان ایرانیان

آموزشگاه زبان ایرانیان با سال‌ها سابقه در تدریس خصوصی زبان و با بکارگیری مدرسین بسیار حرفه‌ای داخلی و خارجی به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های زبان اصفهان شناخته می‌شود. این مدرسه تمام کلاس‌ها و دوره‌های خود را به صورت خصوصی، ترمیک و کاربردی برگزار می‌کند. آموزشگاه تدریس زبان ایرانیان در زمینه تدریس زبان چینی نیز فعال است و تمامی این دوره‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌دهد.