آموزش زبان عربی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان عربی در اصفهان

یادگیری زبان عربی برای ما ایرانی‌ها چندان سخت نیست. در واقع ما دانش اولیه زبان عربی را داریم. تعداد زیادی لغات عربی وارد زبان فارسی شده است، ما در کشورمان عرب زبان داریم و چند کشور همسایه ما عربی صحبت می‌کنند، در مدرسه نیز تا حدودی با این زبان آشنا شده‌ایم. بنابراین اگر می‌خواهید شروع به یادگیری زبان عربی کنید، پایه و اساس خوبی دارید. در ادامه این مقاله روش‌هایی که سرعت و کیفیت بیشتری به یادگیری شما می‌دهد را با هم بررسی می‌کنیم و در نهایت در مورد بهترین آموزشگاه زبان عربی در اصفهان از پایه تا پیشرفته صحبت خواهیم کرد.

هدف شما از یادگیری زبان عربی چیست؟ 

شاید هنگام یادگیری زبان عربی، جهت گیری بیش از هر زبان دیگری مهم باشد. در ابتدا برای یادگیری این زبان باید بین عربی روان و عربی کلاسیک قرآنی یکی را انتخاب کنید. اگرچه با تسلط بر هر یک می‌توان به نوع دیگری رسید، اما مهم این است که قدم اول را اصولی و درست بردارید. از طرفی با توجه به اینکه حدود ۳۰ کشور دنیا به زبان عربی صحبت می‌کنند، بهتر است بدانید که برای تمرین کدام گویش را می‌خواهید انتخاب کنید.

زبان عربی روان در بسیاری از کشورها زبان استاندارد شده است، به این معنی که هر کشور گویش و لهجه خاص خود را دارد، اما زبان رسمی کتاب‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها وغیره به دلیل ایجاد زبان مشترک، جامع و یکپارچه بین کشورها زبان عربی روان است. لازم به ذکر است که زبان عربی روان زبان رسمی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، مصر، مراکش و غیره، نوع دیگری از عربی به عنوان زبان محاوره‌ای در تلویزیون و فیلم‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به کشور خاصی را داشته و یا به فرهنگ منطقه خاصی علاقه دارید، علاوه بر یادگیری روان زبان عربی، بهتر است گویش محاوره‌ای آن منطقه را نیز یاد بگیرید.

اگر به ادبیات قرآنی، فلسفه قرآنی یا تفسیر قرآن علاقه دارید، شاید بهتر باشد عربی کلاسیک قرآنی را یاد بگیرید. البته زبان استاندارد مدرن عربی نیز بر اساس این زبان ساختار یافته است. هنگامی که هدف خود را به وضوح انتخاب کردید، می‌توانید شروع به یادگیری زبان عربی کنید.

یادگیری زبان عربی چقدر طول می‌کشد؟ 

یادگیری زبانی مانند عربی به عوامل مختلفی بستگی دارد. همه ما می‌دانیم که زمان با ارزش است. حقیقت این است که زندگی شخصی و حرفه‌ای ما زمان کمی برای یادگیری در اختیارمان گذاشته است و ما باید با آن روبرو شویم. یادگیری زبان یک پروژه پیچیده است که به دلیل عوامل مختلف برای هر فرد متفاوت است. بیایید نگاهی به عوامل مختلف و چگونگی تأثیر آنها بر یادگیری سریع بیندازیم.

تجربیات یادگیری قبلی شما

چه در صحبت کردن به یک زبان خارجی تازه کار و چه دو زبانه بزرگ شده باشید، با یادگیری زبان عربی تا حدودی به خود کمک کرده‌اید. همانطور که مطالعات زبانی نشان داده است، دوزبانه‌ها زبان سوم را راحت تر یاد می‌گیرند، زیرا به طور طبیعی به بودن در محیط زبان‌های دیگر عادت کرده‌اند. یکی از اولین گام‌ها در یادگیری زبان، آشنایی با زبان با ساختار زبان است. 

اگر اخیراً مطالعات گرامر، حفظ واژگان، تمرین‌های مختلف شنیداری و نوشتاری خود را داشته‌اید، ذهن شما آمادگی یادگیری دارد و زودتر زبان را فرا می‌گیرید.

شباهت زبان عربی به فارسی

کلمات فارسی زیادی ریشه در زبان عربی دارند و یادگیری لغات مختلف عربی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند. روش‌های یادگیری شما نیز نقش مهمی در سرعت یادگیری زبان دارند. اگر یادگیری زبان شما محدود به کلاس درس باشد، احتمالاً یادگیری زبان بیشتر طول می‌کشد. خواندن و گوش دادن به کتاب‌های صوتی، نوشتن، صحبت کردن، تماشای تلویزیون و سفر به کشورهای عرب زبان می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت یادگیری خود را افزایش دهید.

زمانی که به یادگیری زبان اختصاص می‌دهید

به طور طبیعی، مدت زمانی که شما برای یادگیری زبان عربی صرف می‌کنید بستگی به مدت زمانی دارد که در روز، ماه یا سال صرف یادگیری زبان می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که روزانه به مطالعه زبان می‌پردازند بیشتر از افرادی که فقط در کلاس‌های هفتگی شرکت می‌کنند یاد می‌گیرند و زمان یادگیری آنها کوتاه تر می‌شود. مطالعه مداوم زبان دستیابی به هدف را آسان تر می‌کند.

خواسته‌ها و اهداف شما

اهداف و تمایلات شما نقش مهمی در سرعت یادگیری دارند. اگر رویکرد شما مثبت است و آن را سرگرم‌کننده و جذاب می‌بینید، فرصت دستیابی به رویاهایتان گسترش می‌یابد. 

اشتیاق شما

بر کسی پوشیده نیست که مطالعه با انگیزه نقش کلیدی در یادگیری زبان دارد. بسیاری از مطالعات اهمیت اشتیاق در یادگیری زبان را نشان داده‌اند. تداوم در اشتیاق اولین دلیلی است که نشان می‌دهد چرا مردم در یادگیری زبان موفق می‌شوند و چرا برخی از آنها شکست می‌خورند. به طور مداوم با خود مرور کنید که چرا می‌خواهید عربی یاد بگیرید و چگونه این زبان زندگی شما را بهبود می‌بخشد. در نتیجه زمان لازم برای یادگیری زبان عربی کمتر خواهد شد.

مراحل یادگیری زبان عربی از صفر تا صد

برای اینکه بتوانید زبان عربی را به خوبی یاد بگیرید، باید چند مرحله ساده را به خوبی پشت سر بگذارید و نکاتی را رعایت کنید: 

یک کلاس آموزشی مناسب انتخاب کنید

هر زبان دارای مجموعه‌ای از کلمات اساسی و رایج و دستور زبان است که دروازه ورود به آن خواهد بود. برای ایجاد یک مکالمه ساده، یافتن معنای کلمات در فرهنگ لغت یا اصطلاحنامه و اساساً برای برقراری ارتباط با زبان به آنها نیاز دارید. یادگیری فقط این واژگان و گرامر کمی سخت و خسته کننده خواهد بود. پس اولین قدم شرکت در کلاس‌های آموزشی و استفاده از محیط کلاس و معلم است.

معلم مهمترین عامل پیشرفت شما در ابتدای هر زبان است. هرگز اهمیت کلاس و معلم را دست کم نگیرید. معلم زبان کسی است که مشکلات و چالش‌های پیش رو را می‌شناسد و بهترین فردی خواهد بود که می‌تواند مدام سطح زبان شما را بررسی کند. او اشتباهات خود را تصحیح می‌کند و یک برنامه علمی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید در کمترین زمان بیشترین پیشرفت را داشته باشید. 

انتخاب کتاب درسی مفید

کتاب‌های زبان منبع بسیار خوبی برای یادگیری یک زبان جدید هستند. این کتاب‌ها برای افرادی نوشته شده‌اند که هیچ دانشی از زبان ندارند. زبان عربی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر کدام از کتاب‌ها برای هدف خاصی نوشته شده‌اند که باید با دانستن ویژگی‌های آن بهترین را برای خود انتخاب کنید.

تماشای فیلم و سریال

یکی از راه‌های ارتباط مستقیم با زبان عربی و یادگیری لغات و اصطلاحاتی که در طول روز استفاده می‌شود، فیلم‌ها و سریال‌های عربی است. یکی از مزایای تماشای فیلم‌های عربی بهبود مهارت شنیداری است. شاید این بزرگترین نقطه ضعف کتاب‌های آموزشی باشد، اما در نظر داشته باشید که در ابتدا قادر به درک تمام صحبت‌های فیلم نخواهید بود.

پس قدم سوم برای یادگیری زبان عربی از صفر تا صد این است که با انتخاب فیلم و سریال مناسب سطح خود از تماشای فیلم لذت ببرید و زبان یاد بگیرید. 

آموزش زبان عربی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

موسسه زبان ایرانیان مفتخر به ارائه دوره‌های آموزش زبان عربی است. این موسسه بین المللی در سال‌های اخیر به یک مرکز تمام عیار در آموزش زبان‌های مختلف از جمله زبان عربی تبدیل شده است.

بکارگیری مدرسان زبان عربی و اساتید فعال در دانشگاه‌های مطرح از افتخارات موسسه است. علیرغم کمبود منابع زبان عربی، این موسسه از تمام توان خود برای ارائه منابع کافی و مفید استفاده کرده است. کلاس عربی در این موسسه طبق آخرین روش موثر زبان عربی پیشرفت خواهد کرد. این دوره‌ها از سطح پایه شروع شده و در مدت زمان کوتاهی به سطح پیشرفته می‌رسند.