آموزش زبان سوئدی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان سوئدی در اصفهان

سوئدی زبان مادری بسیاری از مردم کشورهای اسکاندیناوی است. مردم در سوئد و بخش‌هایی از نروژ و فنلاند به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشورها، تحصیل و یا آشنایی با فرهنگ این منطقه را دارید، یادگیری زبان سوئدی گام مهمی است.

چرا باید زبان سوئدی یاد بگیرید؟ 

قبل از شروع مسیر یادگیری خود، بهتر است دلایل و مسیر یادگیری را برای خود روشن کنید. این به شما کمک می‌کند در حین مطالعه انگیزه خود را حفظ کرده و با انرژی بیشتری به جلو حرکت کنید. به عنوان اولین قدم، به یاد داشته باشید که با یادگیری زبان سوئدی درهای منطقه‌ای توسعه یافته از جهان را باز کرده‌اید که امکان پیشرفت بزرگ و زندگی مرفه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوئدی زبان رسمی مردم کشور سوئد است. اگرچه سوئدی‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، اما برای زندگی در سوئد به سوئدی نیاز دارید. اما یکی از نقاط قوت یادگیری سوئدی این است که اگر به خوبی انگلیسی صحبت کنید، سوئدی را به راحتی و سریع یاد خواهید گرفت. زیرا شباهت‌های زیادی بین زبان انگلیسی و سوئدی وجود دارد.

بهترین روش های یادگیری زبان سو‌ئدی

برای یادگیری زبان از همان ابتدا یک برنامه مشخص بسازید. پس از مطالعه زیاد، منابع و روش‌های انتخابی خود را مشخص کنید و هر روز زمانی را برای تمرین و یادگیری زبان سوئدی اختصاص دهید. اگر زمان شما محدود است، می‌توانید هر روز را با زمان کمی شروع کنید، به عنوان مثال، دقیقه در روز. با گذشت زمان، سعی کنید این زمان را افزایش دهید. همچنین تا حد امکان یک هدف مشخص برای خود انتخاب کنید. هدف دقیق و واضح به شما کمک می‌کند تا در مسیر یادگیری تمرکز کنید. خبر خوب این است که با یک برنامه تحصیلی خوب می‌توانید در مدت یک سال به زبان سوئدی مسلط شوید.

اگر می‌خواهید زبان سوئدی را به صورت کاربردی و در کمترین زبان یاد بگیرید، روش‌های زیر که بهترین روش‌های یادگیری زبان سوئدی محسوب می‌شوند به شما کمک زیادی خواهند کرد:

در نظر گرفتن شباهت‌ های سوئدی و انگلیسی

الفبای سوئدی تقریباً با الفبای انگلیسی یکسان است. بنابراین، برای اینکه بتوانید کلمات سوئدی را به راحتی بخوانید، ابتدا با یادگیری تلفظ در این زبان شروع کنید. ترکیب چند صامت صداهای جدیدی ایجاد می‌کند که یادگیری آنها نیز آسان است. روش تلفظ و ترکیب حروف را در وب سایت tandem.net ببینید.

یک فرهنگ لغت قابل اعتماد روی تلفن همراه خود نصب کرده یا از دیکشنری‌های آنلاین برای بررسی تلفظ استفاده کنید. بهترین راه برای تلفظ حروف الفبای سوئدی تمرین و تکرار است.

کلمات و عبارات اساسی و پرکاربرد را بیاموزید

به عنوان یک مبتدی، باید کلمه به کلمه شروع کنید. ابتدایی‌ترین کلمات هر زبان را یاد بگیرید، سپس به سراغ رایج‌ترین عبارات روزمره بروید. لازم نیست در چند قدم اول با دستور زبان و ساختار جمله درگیر شوید. فقط تلفظ درست و روش درست استفاده از آن را یاد بگیرید.

عبارات رایج روزمره عبارتند از احوالپرسی، تشکر، متاسفم، سلام، درخواست و غیره. در وب سایت clozemaster.com، می‌توانید تعداد زیادی اصطلاح ساده و پرکاربرد را بخوانید و با جزئیات نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

دستور زبان سوئدی را یاد بگیرید

خوشبختانه گرامر سوئدی شباهت زیادی به دستور زبان انگلیسی دارد. بنابراین، اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید در یادگیری زبان سوئدی بسیار سریع پیشرفت کنید.

صرف فعل، ساختار جمله و ساختار کلی سوئدی و انگلیسی دقیقاً یکسان است. بنابراین با این بخش آشناتر از دستور زبان شروع کنید. در مرحله بعد به سراغ جزئیات مختلف این زبان بروید. برای یادگیری بهتر، دستور زبانی را که یاد می‌گیرید در تمرین روزانه خود به کار ببرید.

مهارت شنیداری خود را تقویت کنید

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید روی آن تمرکز کرد، مهارت شنیداری یا گوش دادن است. هر چه گوش شما بیشتر به شنیدن زبان سوئدی عادت کند، بهتر است. به آهنگ‌های سوئدی، یک کتاب صوتی به زبان سوئدی یا به یک پادکست سوئدی خوب گوش دهید.

با یادگیری زبان سوئدی، فوراً به آهنگ‌های سوئدی گوش دهید. کم کم معنی آهنگ‌ها را می‌فهمید. از زمان‌هایی که در جاده هستید یا در ترافیک گیر کرده‌اید می‌توانید برای بهبود مهارت‌های شنیداری خود استفاده کنید. بنابراین می‌توانید حتی در حین انجام کارهای خانه از یک آهنگ در پس زمینه لذت ببرید. اگر به موسیقی راک علاقه دارید می‌توانید به آهنگ‌های گروه معروف سوئدی کنت گوش دهید و اگر موسیقی پاپ را ترجیح می‌دهید، آثار ورونیکا ماگیو را امتحان کنید.

یادگیری زبان سوئدی چقدر طول می‌ کشد؟ 

زمان یادگیری زبان سوئدی بستگی به این دارد که هر هفته چقدر زمان برای یادگیری آن زبان اختصاص می‌دهید (البته هر چه بیشتر یاد بگیرید، سریعتر یاد می‌گیرید)، چه منابعی در دسترس شماست و انگیزه شما برای یادگیری چیست.

در واقع، با توجه به موسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده، زبان سوئدی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. خبر خوب این است که به عنوان یک فرد انگلیسی زبان مادری، برای یادگیری زبان سوئدی به حدود ۵۷۵ تا ۶۰۰ ساعت درس نیاز دارید تا به یک سطح مهارتی خاص برسید.

در مقایسه با زبان‌های دشوار، این زبان نسبتا آسان است. به عنوان مثال برای یادگیری ژاپنی، عربی و چینی باید کلاس‌هایی با مدت زمان تقریبی ۲۲۰۰ ساعت طی شود.

زمان لازم برای یادگیری یک زبان به عوامل مختلفی بستگی دارد: 

  • چند ساعت در هفته را به یادگیری این زبان اختصاص می‌دهید؟ 
  • تا چه حد به منابع یادگیری این زبان دسترسی دارید؟ 
  • چقدر زبان جدید به زبان مادری شما یا زبان دیگری که می‌دانید شبیه است.
  • این زبان چقدر سخت است؟ 
  • انگیزه شما

چه عواملی باعث افزایش مدت زمان یادگیری زبان سوئدی می ‌شود؟ 

همانطور که عوامل زیادی وجود دارند که یادگیری شما را تسریع و کوتاه می‌کنند، عواملی نیز وجود دارند که یادگیری شما را طولانی می‌کنند، بنابراین حتی ممکن است چندین سال طول بکشد تا به هدف خود برسید. در نتیجه باید به برنامه ریزی خود و شرایط کلی که برای شروع یادگیری آماده کرده‌اید توجه کنید.

در واقع با استفاده از روش‌های نامناسب مطالعه، شرکت در کلاس‌های نامعتبر و مطالعه منابع نامعتبر، برنامه ریزی نامناسب برای مطالعه و تلاش‌های بی هدف، به مرور زمان انگیزه خود را برای مطالعه از دست خواهید داد. از دست دادن انگیزه و ناامیدی یکی از موثرترین عوامل در افزایش زمان مطالعه است. ممکن است با وجود اراده زیاد شروع به یادگیری زبان سوئدی کرده‌اید، اما اگر در برنامه ریزی خود دقت کافی نداشته باشید، در طول فرآیند یادگیری با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و ممکن است از یادگیری زبان سوئدی دلسرد شوید و انگیزه و اشتیاق شما کاهش یابد.

آموزش زبان سوئدی در اصفهان با آموزشگاه زبان ایرانیان

آموزشگاه زبان ایرانیان را به نوعی می‌توان یکی از قدیمی‌های آموزشگاه‌ زبان سوئدی در اصفهان دانست که سال‌ها سابقه در زمینه برگزاری کلاس‌های زبان سوئدی با بالاترین کیفیت و با استفاده از اساتید بسیار حرفه‌ای داخلی و خارجی دارد. تمامی دوره‌های تدریس زبان سوئدی ایرانیان دارای برنامه دقیق و منسجمی هستند که با هدف زبان آموز مطابقت دارد. اگر قصد یادگیری زبان سوئدی را به صورت کاملا تضمینی و در مدت زمان کوتاه دارید، همین حالا این فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های آموزش زبان سوئدی شرکت کنید.