آموزش زبان ترکی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان ترکی در اصفهان

زبان ترکی زبانی است که نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در جهان با آن صحبت می‌کنند. برای اکثر این افراد ترکی زبان مادری آنهاست. ترکی استانبولی از خانواده زبان‌های ترکی است و هیچ ربطی به انگلیسی ندارد و همچنین به این معنی است که یادگیری ترکی برای یک انگلیسی زبان از بسیاری از زبان‌های دیگر چالش برانگیزتر خواهد بود. در این نوشته به بررسی زبان ترکی می‌پردازیم و در نهایت یک آموزشگاه زبان ترکی در اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا زبان ترکی زبان سختی است؟ 

زبان ترکی ذاتاً زبان سختی برای یادگیری نیست و مانند بسیاری از زبان‌ها، تا زمانی که صبور باشید، وقت بگذارید و پشتکار داشته باشید، در نهایت موفق خواهید شد.

با این حال، برخی از جنبه‌های زبان ترکی وجود دارد که به زمان بیشتری نسبت به سایرین نیاز خواهد داشت. 

الفبای ترکی و تلفظ

از سال ۱۹۲۹، ترکی با نسخه اصلاح شده الفبای لاتین نوشته شده است، که بسیار شبیه به الفبای انگلیسی در بخش خواندن و نوشتن به نظر می‌رسد.

تفاوت ترکی استانبولی با انگلیسی این است که ترک‌ها الفبای جدید خود را با تلفظ جدید تطبیق داده‌اند، به طوری که هر صدایی در زبان دارای یک حرف خاص باشد. این بدان معناست که ترکی به صورت آوایی نوشته می‌شود و تا زمانی که قوانین تلفظ را بدانید، تنها با خواندن آنها قادر خواهید بود تمامی کلمات ترکی را تلفظ کنید. این موضوع خواندن ترکی را آسان‌تر از زبانی مانند انگلیسی می‌کند.

هنگامی که خواندن ترکی را یاد گرفتید، تلفظ آن خیلی سخت نخواهد بود. چالش برانگیزترین صداها در ترکی سه حرف Ü، R و Ö هستند.

Ö و Ü مصوت‌هایی هستند که بسیار شبیه آلمانی تلفظ می‌شوند. این حروف دقیقاً O و U نیستند، اما نزدیک به آن‌ها تلفظ می‌شوند و به تمرین نیاز دارند، پس از آن تلفظ کلمه R در ترکی چالش برانگیز است. توصیه می‌شود بدون اصرار بر روی بهبود تلفظ ترکی خود تمرکز کنید. هر چه بیشتر به آن عادت کنید، به مرور زمان راحت تر خواهید شد. 

دستور زبان ترکی

از طرفی گرامر ترکی با انگلیسی کاملا متفاوت است. ترکی یک زبان “آگلوتینه” است، به این معنی که بسیاری از مواردی که در انگلیسی با افزودن کلمات به جمله می‌گویید، در ترکی با افزودن “پیشوندها، هجاهای داخلی و پسوند” به کلمات انجام می‌شود.

اگرچه گرامر زبان ترکی استانبولی سخت‌تر از آنچه در زبان انگلیسی به آن عادت کرده‌ایم نیست، اما کاملاً متفاوت است و به همین دلیل، یادگیری گرامر ترکی نسبت به یادگیری هلندی یا سوئدی که بسیار شبیه به انگلیسی هستند، زمان بیشتری می‌برد.

بسیاری از جنبه‌های دیگر دستور زبان ترکی به زمان بیشتری نسبت به سایر زبان‌ها نیاز دارند، مانند ترکیب کلمات در جملات و این واقعیت که مواردی مانند “a” و “the” را ندارد.

کلمات زبان ترکی

ترکی از بسیاری جهات زبان عجیبی است. این زبان هیچ ارتباطی با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی و سایر زبان‌های اروپایی خانواده زبان‌های “هند و اروپایی” ندارد. برخی از زبان شناسان ادعا می‌کنند که زبان ترکی ممکن است ارتباط دور با زبان کره‌ای داشته باشد، که می‌تواند به شما در درک تفاوت آن با انگلیسی کمک کند.

این بدان معنی است که کلمات ترکی در بیشتر موارد با کلمات انگلیسی مرتبط نیستند و شما باید زمان بیشتری را صرف به خاطر سپردن آنها کنید زیرا با آنچه قبلاً می‌دانید مطابقت ندارند.

به عبارت دیگر، زبان ترکی استانبولی، سرشار از کلمات وارد شده از زبان‌های دیگر مانند عربی، فارسی و انگلیسی است. اگر کلمات مرتبط با هر یک از این زبان‌ها را می‌دانید، شانس شما برای به خاطر سپردن آن‌ها در ترکی نیز زیاد است. اما به عنوان یک قاعده کلی، به خاطر سپردن کلمات ترکی نیازمند زمان و تمرین خواهد بود.

بهترین راه برای یادگیری سریع و بی نقص زبان ترکی استانبولی

روش‌های غلط تدریس باعث شده تا زبان آموزان این باور را داشته باشند که در یادگیری زبان ترکی ضعیف هستند. در واقع فرصت ناکافی برای صحبت کردن و تمرین نکردن زبان آموز در کلاس معلم محور باعث کاهش بازده یادگیری زبان ترکی شده است. بدیهی است که با تکیه بر کلاس و انجام کلیه تمرینات در منزل و کسب نمره کافی در هر آزمون بدون نیاز به مکالمه واقعی و عملی می‌توانید به راحتی یک دوره آموزشی را پشت سر بگذارید.

بسیاری از کارشناسان زبان، غوطه وری را بهترین راه برای یادگیری ترکی می‌دانند. برای این منظور باید به ترکیه مهاجرت کرده، با یک خانواده میزبان زندگی کنید و تمامی مراودات خود را به زبان ترکی انجام دهید. این ایده تمایل به صحبت کردن به زبان ترکی را یک ضرورت می‌کند. 

این روش شاید بهترین راه برای یادگیری زبان ترکی باشد، اما مطمئنا سخت ترین و گران ترین راه برای یادگیری است. اما به خاطر داشته باشید که حضور فیزیکی شما در یک مکان خود یک ابزار یادگیری نیست. غوطه ور شدن به دانش آموز کمک می‌کند زیرا بهترین راه برای یادگیری ترکی گوش دادن به آن و تمرین صحبت کردن با آن در شرایط واقعی است. در واقع، وقتی در مورد غوطه وری صحبت می‌کنیم، منظورمان یادگیری زبان به صورت عملی و به دور از کلاس‌های معلم محور است. بنابراین با داشتن اطلاعات کافی در مورد روش غوطه وری، می‌توانید بدون توجه به جایی که زندگی می‌کنید شروع به یادگیری زبان ترکی کنید.

غوطه وری در زبان ترکی

مغز انسان در تمرکز بر جزئیات بسیار خوب است. به همین دلیل می‌توانید به راحتی در یک کافه شلوغ گفتگو کنید. این موضوع هنگام یادگیری یک زبان جدید بسیار دردسرساز خواهد بود. در واقع مغز شما صداهای ناشناخته جدیدی را به عنوان نویز پس زمینه پیدا می‌کند.

البته راه حل این مشکل بسیار ساده است. هر چه بیشتر با محتوای ترکی سروکار داشته باشید، مغز شما کمتر توسط زبان ترکی فیلتر می‌شود. برای این کار روزانه چند آهنگ ترکی گوش دهید، فیلم و سریال ترکی را در خانه تماشا کنید و حداقل روزی ۱۰ دقیقه متنی را به زبان ترکی بخوانید. محتوای زیادی مانند پادکست‌های ترکی نیز به صورت آنلاین در دسترس است که می‌توانید در طول روز از آنها لذت ببرید.

قرار گرفتن لحظه به لحظه در معرض زبان ترکی، ناخودآگاه شما را به طور کامل درگیر می‌کند. محتوا در پس زمینه است و مغز شما به طور خودکار صداها، لهجه‌ها، کلمات و حتی دستور زبان را تشخیص می‌دهد. اگر یکی از نزدیکان شما ترکی صحبت می‌کند، به او توجه کنید. شما حتی می‌توانید در آن بحث شرکت کنید زیرا هیچ چیز بهتر از صحبت کردن با مردم نیست. حتی اگر خوب گوش نکنید، توجه نکنید، صحبت نکنید و یادداشت برداری نکنید، باز هم مغز شما کار خود را انجام می‌دهد.

آموزش زبان ترکی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

دوره‌های آموزشی زبان ترکی در موسسه آموزشی ایرانیان هیچ پیش نیازی ندارد و از صفر شروع می‌کنیم و به صد می‌رسیم. در واقع این دوره‌ها همه افرادی را که به دنبال یادگیری این زبان هستند، چه کسانی که فقط علاقه مند هستند و چه کسانی که قصد زندگی، تحصیل و تجارت در ترکیه را دارند را پوشش می‌دهد. این دوره آموزشی پاسخگوی نیاز همه افراد در هر سطحی است.

موسسه آموزشی ایرانیان از تمامی نیازهای آموزشی و دغدغه‌های زبان آموزان آگاه بوده و در این راستا با توجه به چالش‌های موجود برای آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی موفق به تهیه دوره آموزشی ترکی از صفر تا صد شد. نکته بسیار مهم این است که ما تمامی چالش‌های أموزشی را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن پوشش داده‌ایم.

این دوره شامل آموزش کامل و کاربردی گرامر، نمونه جملات در موقعیت‌های مختلف، پرسش و پاسخ بسته به موضوع درس، افعال و کلمات کاربردی و ضروری با موضوعات مختلف، دیالوگ‌های کاربردی روزانه است. در طول دوره، تمام مهارت‌های شما با دقت و حساسیت مورد توجه قرار می‌گیرد تا ۴ مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شما به بهترین سطح ممکن برسد.