آموزش زبان ایتالیایی از صفر تا صد

یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی ممکن است یکی از علایق بسیاری از افراد باشد. اما اکثر مردم معتقدند که این زبان بسیار دشوار است. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند این مسیر را برای شما بسیار هموارتر کند. با ما همراه باشید تا در مورد این روش‌ها برای آموزش زبان ایتالیایی از صفر تا صد صحبت کنیم.

چرا باید به دنبال بهترین راه ‌ها برای یادگیری ایتالیایی باشیم؟ 

یادگیری زبان جدید دلیل نمی‌خواهد! اولین پاسخ من به این سوال این است، زیرا یادگیری یک زبان جدید چشم انسان را به دنیای جدیدی باز می‌کند و برای آن هرگز نباید به دنبال دلیل بود. اما اگر هدف از یادگیری زبان، ارتباط ساده به کوتاهی یک سفر کوتاه است، شاید چند جمله ما را شروع کند، پس چرا به یادگیری روش‌های اولیه نیاز داریم؟ 

یادگیری اصول اولیه زبان ایتالیایی می‌تواند به شما در شناخت فرهنگ غنی و پربار این کشور کمک کند. اگر یک بار به ایتالیا سفر کنید، قطعا بیشتر مشتاق خواهید شد تا با زبان و فرهنگ آن آشنا شوید. یادگیری زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم دلایل مختلفی دارد. برای مثال ممکن است بخواهید در آزمون‌های زبان ایتالیایی شرکت کنید.

یادگیری ایتالیایی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی

ایتالیا با فرصت‌های جدید می‌تواند مقصد خوبی برای تحصیل یا مهاجرت شغلی به خصوص برای مشاغل هنری باشد! شما می‌توانید در این کشور با موقعیت‌های جدیدی روبرو شوید و اگر فردی چالش برانگیز هستید، این کشور برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

قبل از مهاجرت به هر کشوری لازم است با زبان و فرهنگ آنجا آشنایی داشته باشید تا بتوانید به محض قرار گرفتن در محیط ارتباط را شروع کنید. حتی اگر به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستید، اگر قصد تحصیل یا کار در ایتالیا را دارید، باید زبان این کشور را به خوبی یاد بگیرید. از آنجایی که هیچ کشوری فعالیت‌های آموزشی و تجاری خود را به طور مداوم به زبان خارجی انجام نمی‌دهد، بنابراین انگلیسی فقط برای ارتباطات اولیه در ایتالیا به شما کمک می‌کند، نه بیشتر!

از طرفی مکالمه ساده ایتالیایی مانند خرید، احوالپرسی و مکالمه روزمره فقط برای مسافرت به شما کمک می‌کند نه برای اقامت دائم! به همین دلیل باید روی روش‌های صحیح یادگیری تمرکز کرده و بهترین راه را انتخاب کرد.

بهترین روش ‌های یادگیری ایتالیایی

راه‌های زیادی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد، همه اینها به زمان، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می‌توانید از چندین روش مختلف برای یادگیری اصول اولیه زبان ایتالیایی استفاده کنید:

کلاس خصوصی زبان ایتالیایی

در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی فقط شما و استادتان حضور دارید. این کلاس‌ها به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. مزیت کلاس خصوصی این است که به راحتی می‌توانید با معلم ارتباط برقرار کنید و هیچ مزاحمتی در کلاس وجود ندارد. در این نوع کلاس‌ها به راحتی می‌توانید مشکلات خود را مطرح کرده و با کمک معلم مشکلات تمرین‌ها را حل کنید. آموزشگاه زبان ایرانیان، به عنوان بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در اصفهان، یکی از موسساتی است که می‌توانید برای یادگیری زبان ایتالیایی به آن مراجعه کنید. یکی دیگر از مزایای کلاس خصوصی این است که بیشتر وقت مدرس به شما اختصاص می‌یابد. به همین دلیل به طور کلی معلم خصوصی زبان ایتالیایی دقت و حوصله بیشتری در روند آموزش و حل تمرین‌ها به خرج می‌دهد.

یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب

یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب به روش‌های زیر امکان پذیر است: 

الف) مطالعه کتاب‌ های آموزش زبان ایتالیایی

یکی از منابع آموزشی مهم در راستای یادگیری زبان، کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی برای افرادی است که زبان اصلی و مادری آنها هر زبانی غیر از ایتالیایی باشد. این کتاب‌ها دارای پیشینه آموزشی هستند و زبان را از سطوح مقدماتی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. هر کتاب ممکن است بر مهارت‌های خاصی تمرکز کند. به عنوان مثال، یک منبع یادگیری زبان ایتالیایی فقط به یادگیری گرامر اختصاص دارد و منبع دیگری تمام مهارت‌ها را به صورت کلی آموزش می‌دهد. در صورت شرکت در کلاس خصوصی زبان ایتالیایی، کتاب با توجه به سطح شما انتخاب و معرفی خواهد شد.

ب) خواندن کتاب داستان به زبان ایتالیایی

ایتالیا از نظر ادبیات یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. با مطالعه آثار معروف این کشور، علاوه بر افزایش دایره لغات خود، می‌توانید با گنجینه‌ای غنی از هنر و ادبیات جهان روبرو شوید.

بررسی وبسایت‌ های ایتالیایی زبان

برای یادگیری بهتر ایتالیایی، می‌توانید زمان کوتاهی را به خواندن اخبار ایتالیایی اختصاص دهید. این اخبار می‌تواند از دنیای مد، فناوری، سرگرمی، رویدادها یا سیاست باشد. در این زمینه می‌توانید بر اساس نیاز خود عمل کنید. برای مثال اگر مهندس برق هستید، اخبار فناوری را بخوانید تا با اصطلاحات روز آشنا شوید. سایت‌های زیر حاوی اخبار ایتالیایی هستند و به شما در یادگیری بیشتر این زبان کمک می‌کنند: 

  • ANSA.it: همانطور که از نامش پیداست، اخبار مربوط به فعالیت‌های ناسا را ارائه می‌دهد.
  • Gazzetta.it: این سایت اخبار ورزشی را به زبان ایتالیایی منتشر می‌کند.
  • Repubblica.it: این سایت یک خبرگزاری عمومی به زبان ایتالیایی است.

گوش دادن به پادکست ایتالیایی

از آنجایی که پادکست کوتاه بوده و فقط به حالت صوتی در نظر گرفته شده است، تاثیر زیادی در تقویت مهارت شنیداری در آموزش بهتر زبان ایتالیایی دارد. پادکست‌های ایتالیایی زیادی با موضوعات مختلف وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها گوش دهید و مهارت‌های شنیداری و دایره لغات خود را در حین لذت بردن از موضوع تقویت کنید.

یادگیری ایتالیایی با فیلم

یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم به روش‌های زیر امکان پذیر است: 

الف) تماشای فیلم به زبان ایتالیایی

برای یادگیری بهتر زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری، تماشای فیلم زبان اصلی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری بهتر است. تماشای بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان ایتالیایی به شما کمک می‌کند تا نحوه تلفظ مکالمه را بهتر درک و مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید.

ب) یادگیری ایتالیایی با تماشای فیلم‌ های آموزشی

منابع زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آنها برای یادگیری ایتالیایی استفاده کنید. این فیلم‌ها می‌توانند فارسی باشند، اما گاهی اوقات، آموزش زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی خواهد بود، بنابراین ممکن است برای استفاده از آموزش‌های متنوع‌تر، لازم باشد به این زبان مسلط باشید.

ویدیوهای آموزشی در یوتیوب یکی از مواردی هستند که قدم به قدم به شما کمک می‌کند. البته این روش تنها در صورتی توصیه می‌شود که سابقه زبان ایتالیایی داشته باشید و از آن برای تکمیل دانش خود استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است شما را با سوالاتی بی پاسخ رها کند و باعث سردرگمی شود.

آموزش زبان ایتالیایی با اپلیکیشن های مختلف

با پیشرفت دنیای فناوری، اپلیکیشن‌های موبایل توانسته‌اند جایگزین بسیار خوبی برای آموزش مهارت‌های مختلف باشند. یادگیری زبان ایتالیایی با کمک برنامه‌های قابل نصب بر روی موبایل و تبلت یکی از راه‌های یادگیری این زبان است. این روش برای افرادی که دوست دارند از اوقات فراغت خود در مسیر خانه، دانشگاه و محل کار به نحو مطلوب استفاده کنند عالی است.

بایدها و نبایدهای آموزش زبان ایتالیایی از صفر تا صد

حالا که روش‌های کلی یادگیری زبان زیبای ایتالیایی را یاد گرفتید، بهتر است بدانید چه بایدها و نبایدهایی در روند یادگیری به شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که این روش تنها بخشی از راه است و رعایت اصول در کنار هم بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد. برخی از افراد روزها و ساعت‌ها را صرف جستجوی بهترین راه برای یادگیری ایتالیایی می‌کنند، اما در نهایت نتیجه چندان مطلوب نیست! دلیل این امر گام‌های کوچکی است که باید در یادگیری این زبان بردارید.

برای یادگیری این زبان حتما موارد زیر را رعایت کنید: 

  • در یادگیری خود پیگیر باشید.
  • خود را در معرض تمرین و تکرار قرار دهید و از اشتباه کردن نترسید.
  • سعی کنید روزانه از دانش خود استفاده کنید، حتی اگر کامل نیستید.
  • بر اساس نیاز خود یاد بگیرید، یادگیری زبان ایتالیایی برای سفر با یادگیری زبان ایتالیایی برای کار متفاوت است!
  • اشتباهات خود را بنویسید و پیشرفت خود را در رفع آنها ثبت کنید.
  • هنگام صحبت کردن، صدا و فیلم خود را ضبط و دوباره آن را بررسی کرده تا مشکل خود را شناسایی کنید.

هنگام یادگیری ایتالیایی موارد زیر را انجام ندهید: 

  • بهتر است همزمان شروع به یادگیری زبان دیگری نکنید.
  • فرآیند آموزش را به تاخیر نیندازید و زمان آن را تغییر ندهید مگر در موارد ضروری.
  • هرگز از چندین منبع، متد یا کلاس استفاده نکنید، اگر روشی کار نکرد، آن را تغییر دهید.
  • با اشتباه کردن، یادگیری را رها نکنید، مهم نیست چقدر بزرگ است!
  • تمام روز خود را درگیر نکنید، این باعث خستگی مفرط می‌شود، به آرامی پیش بروید.

ادبیات، هنر و تاریخ، بهانه‌ای برای یادگیری ایتالیایی

شهر رم، پایتخت ایتالیا، همواره مهد فرهنگ و تمدن در اروپای باستان بوده است. این کشور تاریخ غنی در زمینه هنرهای زیبا دارد. به همین دلیل، اگر به هنر و فرهنگ علاقه دارید، یادگیری زبان ایتالیایی شما را با دنیای جدیدی آشنا می‌کند.

در عرصه موسیقی نام افرادی مانند پوچینی، وردی، روسینی و بلینی در تاریخ ایتالیا می‌درخشد. در زمینه نقاشی، لئوناردو داوینچی و بوتیچلی پریماورا مشهور هستند. یادگیری زبان این کشور شما را بیشتر و بیشتر با این هنرمندان و آثارشان آشنا می‌کند.

در حوزه ادبیات هیچ چیز بهتر از خواندن متون به زبان اصلی نیست. حتی بهترین ترجمه‌ها هم کمی دچار تداخل می‌شوند و هرگز زیبایی اصیل اثر را منتقل نمی‌کنند، به همین دلیل، آموزش دقیق و ابتدایی زبان ایتالیایی می‌تواند باعث شود شما از خواندن آثار دانته، ایتالو کالوینو، النا فرانته و دیگر افراد مشهور لذت ببرید. شناخت ادبیات هیچ کشوری با دانستن زبان آن کشور و دانستن حروف الفبا امکان پذیر نیست. زیرا هنر و ادبیات بالاترین بخش فرهنگ هر کشوری است و تنها مطالعه لایه‌های عمیق فرهنگی به درک این آثار کمک می‌کند.