آموزش زبان آلمانی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی در اصفهان

زبان آلمانی یکی از زبان‌های اصلی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که بیش از ۹۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند. اهمیت این زبان به حدی است که در بسیاری از مدارس کشورهای اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا به طور رسمی تدریس می‌شود.

ادامه تحصیل، کار و زندگی در کشورهای مطرح اروپایی مانند آلمان، سوئیس و اتریش یکی از انگیزه‌های اصلی ایرانیان برای یادگیری زبان آلمانی است. اما حتی اگر قصد مهاجرت به این کشورها را ندارید، باز هم دلایل زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد. زیرا زبان آلمانی به دلیل تعداد بالای مقالات نوشته شده به این زبان دومین زبان علمی جهان و همچنین سومین زبان رایج در اینترنت (پس از انگلیسی و روسی) است. 

بهترین روش‌ های یادگیری زبان آلمانی

روش‌های مختلفی برای یادگیری یک زبان خارجی جدید مانند آلمانی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. این یادگیری را می‌توان از طریق ترجمه متون، درک گرامر، حفظ واژگان یا برقراری ارتباط کلامی با آلمانی زبانان انجام داد. با توجه به تمایل زیاد ایرانیان برای یادگیری این زبان، در حال حاضر بسیاری از مدارس در سراسر کشور دوره‌های زبان آلمانی را از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌دهند. در ادامه به چند روش رایج یادگیری زبان آلمانی خواهیم پرداخت:

به کشورهای آلمانی زبان سفر کنید

یکی از روش‌های بسیار قدیمی و متداول برای یادگیری زبان آلمانی این است که زمان زیادی را در یکی از کشورهای آلمانی زبان سپری کنید و مکالمه روزانه آنها را از نزدیک یاد بگیرید. البته در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به تهیه گذرنامه یا بلیط هواپیما یا حتی خروج از منزل برای این کار نیست. بلکه می‌توانید به راحتی از طریق اینترنت با آن طرف دنیا ارتباط برقرار کرده و در خانه شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید. برخی بر این باورند که یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی، گشت و گذار در وب‌سایت‌ها، ویدیوها، مجلات آنلاین و سایر ابزارهای ارتباطی آلمانی زبان است که همگی در اینترنت در دسترس هستند.

البته این روش زبان آموزان آلمانی را مجبور می‌کند که زبان آلمانی را در شرایط طبیعی و سخت تمرین کنند و بنابراین فقط برای افرادی مناسب است که انگیزه بسیار قوی برای خودآموزی دارند، زیرا یادگیری مهارت‌های زبان آلمانی از این طریق نمی‌تواند خیلی آسان باشد. این روش در ابتدا بسیار وقت گیر، خسته کننده و استرس زا است و بنابراین نیاز به پشتکار زیادی دارد. اگرچه این روش می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای یادگیری زبان آلمانی باشد، اما برای همه مناسب نیست.

کتاب ‌های آلمانی را ترجمه کنید

یکی دیگر از روش‌های سنتی یادگیری آلمانی، یافتن یک کتاب آلمانی مناسب و ترجمه متن از آلمانی به فارسی با استفاده از دیکشنری دو زبانه است. روش ذکر شده در چند دهه گذشته در بین دانش آموزان بسیار رایج بوده است و حتی بسیاری از آنها معتقدند که می‌توانند زبان آلمانی را از طریق مترجم به خوبی یاد بگیرند. اگرچه این ایده یادگیری زبان آلمانی بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند برای زبان آموزان نتایجی به همراه داشته باشد، برای کسانی که واقعاً می‌خواهند آلمانی یاد بگیرند، روش چندان مناسبی نیست. به عبارت دیگر، ترجمه متون آلمانی به زبان مادری به صورت آنلاین یا با دیکشنری بسیار آسان است، اما فرآیند ترجمه و یادگیری از این طریق می‌تواند خسته کننده و چالش برانگیز باشد. 

همچنین این روش صحبت کردن، شنیدن یا نوشتن را آموزش نمی‌دهد. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند زبان آلمانی را به صورت تعاملی و کاربردی یاد بگیرند توصیه نمی‌شود.

یادگیری زبان آلمانی بر اساس گرامر

این روش معمولا در اکثر کتاب‌های درسی آلمانی استفاده می‌شود و اکثر آنها بر یادگیری قواعد گرامر آلمانی و خواندن و نوشتن به آن زبان تاکید دارند. همچنین می‌توانید این روش یادگیری را به صورت آنلاین در بسیاری از وب سایت‌های آموزشی آلمانی بیابید. بیشتر آنها بر روی توضیحات و تمرینات گرامری تمرکز می‌کنند. 

این روش برای زبان آموزانی که دوست دارند قواعد یک زبان را بدانند و از طرف دیگر می‌خواهند این قوانین را در گفتار و نوشتار خود اعمال کنند، روشی عالی و ارزان برای یادگیری آلمانی است، اما اغلب زبان آموزانی که از این روش استفاده می‌کنند، فرصت‌های زیادی برای یادگیری مکالمه یا گوش دادن آلمانی ندارند و فقط باید بسیاری از قوانین گرامری را بدون استفاده از آنها حفظ کنند. بنابراین، به احتمال زیاد این روش می‌تواند آنقدر ناامید کننده یا خسته کننده باشد که حتی دانش آموزان را از یادگیری آلمانی منصرف کند!

یادگیری زبان آلمانی از پایه تا پیشرفته به صورت آکادمیک

وقتی همه چیزهایی را که برای یادگیری سریع و موثر یک زبان نیاز دارید در نظر می‌گیرید، به راحتی می‌توانید لیستی از ویژگی‌های بهترین روش یادگیری آلمانی را تهیه کنید. این لیست به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید. بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی به طور ایده آل شامل ویژگی‌های زیر است: 

  • راهنمای حرفه‌ای برای شروع یادگیری یک زبان جدید
  • آموزش واژگان، گرامر و فرهنگ آلمانی از طریق خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به صورت تعاملی
  • توانایی یادگیری واژگان به روش‌های مختلف، بصری و تعاملی
  • توانایی برگزاری آزمون برای اندازه گیری میزان مهارت‌های آموخته شده
  • افزایش انگیزه و تشویق به تمرین
  • فرصتی برای تعامل با دیگر زبان آموزان غیر آلمانی زبان
  • ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری برای منطقه آلمانی زبان

موارد ذکر شده در این بخش تنها بخشی از ویژگی‌های مهم یک روش تدریس ایده آل و موثر برای یادگیری زبان آلمانی است. با شرکت در یکی از دوره‌های آلمانی می‌توانید به کیفیت‌های فوق و بسیاری از مزیت‌های مهم دیگر به طور همزمان دست پیدا کنید.

شرکت در دوره ‌های زبان آلمانی

در دوره‌های زبان آلمانی که در مدارس معتبری مانند موسسه ایرانیان برگزار می‌شود، چهار مهارت لازم برای یادگیری یک زبان جدید یعنی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به صورت همزمان و کاملا اصولی آموزش داده می‌شود. سرفصل‌های ارائه شده در این کلاس‌ها کاملاً تخصصی و استاندارد است، به طوری که دانشجویان به تدریج پیشرفت خود را در طول دوره درک می‌کنند و در این راه جایی برای ناامیدی، استرس و خستگی وجود ندارد. 

شرکت در کلاس موضوعی و یادگیری زبان آلمانی تحت عنوان راهنمایی افراد با تجربه معلمان زبان آموز را قادر می‌سازند تا زبان آلمانی را به سرعت یاد بگیرد و در عرض چند هفته پس از شروع دوره به آلمانی صحبت کند.

آموزش زبان آلمانی در اصفهان

آکادمی زبان ایرانیان یکی از مشهورترین آموزشگاه زبان آلمانی در اصفهان است. دپارتمان زبان آلمانی ایرانیان راه را برای یادگیری زبان آلمانی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و با کمک بهترین منابع روز دنیا هموار کرده است. این آکادمی انواع دوره‌ها و دوره‌های آموزش زبان آلمانی را از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1، A2، B1 و …) برگزار می‌کند. علاوه بر این، این مدرسه همچنین در دوره‌های آموزشی به زبان آلمانی برای مشاغل و تحصیلات تکمیلی در آلمان و اتریش نیز تخصص دارد. در این دوره‌ها زبان آموزان هر چهار مهارت مورد نیاز Horen (شنیدن)، Spresen (صحبت کردن)، Lesen (خواندن) و Schreiben (نوشتن) را به صورت ترکیبی و عملی فرا می‌گیرند و می‌توانند تمامی آزمون‌های دوره زبان آلمانی در اصفهان را به راحتی پشت سر بگذارند و یکی از گواهینامه‌های معتبر زبان آلمانی مانند گواهی گوته در سطح B1 یا B2 را دریافت کنند.