آموزش حسابداری در اصفهان

آموزش حسابداری در اصفهان

حسابداری یکی از آن رشته‌هاییست که همه‌ساله افراد زیادی جذب آن می‌شوند، چرا که هر سازمان و شرکتی نیاز به انجام فرایند حسابداری خواهد داشت و احتمالا دلیل استقبال افراد از این رشته، بازار کار خوبیست که برای آن فراهم شده.

در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با آموزش حسابداری آشنا شویم و سرفصل‌های مهم در آموزش حسابداری را با هم بررسی کنیم، پس اگر شما هم به دنبال آموزش حسابداری در اصفهان هستید، تا انتهای این مقاله را بخوانید.

حسابداری چیست؟

از زمانی که انسان‌ها شروع به یکجانشینی کردند، کار با اعداد و ارقام و حسابداری جزو پیش‌نیازهای زندگی آن‌ها محسوب میشد، اما حسابداری به شکلی که امروزه آن را می‌شناسیم، در حقیقت علم نوین حسابداری، برای نخستین بار در سال ۱۴۹۴ توسط لوکا پاچیولی راهب و ریاضی‌دان ایتالیایی تدوین شد و به همین دلیل در حال حاضر او را مبدع حسابداری نوین می‌دانند.

هرچند تعاریف متعددی برای حسابداری وجود دارد؛ اما به زبان ساده، علمی که به بررسی محاسبات و معاملات یک شرکت یا سازمان می‌پردازد را حسابداری می‌گویند.

به چه کسی حسابدار می‌گویند؟

شخصی که وظیفه‌ی انجام معاملات و محاسبات مالی یک شرکت یا سازمان را برعهده دارد، حسابدار نامیده می‌شود؛ فرقی نمی‌کند مغازه‌ی کوچک یا یک سازمان بزرگ، هر کسب‌وکاری احتیاج به یک حسابدار دارد تا به فعالیت‌های مالی و معاملاتی آن رسیدگی کند.

آموزش حسابداری در اصفهان

فرقی نمی‌کند در چه شرکت یا آموزشگاهی قصد یادگیری حسابداری را داشته باشید؛ به‌طور کلی آموزش حسابداری از ۵ سرفصل اصلی تشکیل شده، که در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی و برای شما توضیح می‌دهیم، برای اینکه به یک حسابدار موفق تبدیل شوید، باید به اندازه‌ی کافی روی این مفاهیم مسلط شوید.

مفاهیم کلی حسابداری

در هر رشته‌ای آشنایی با پیش‌نیازها، مفروضات و تعاریف کلی، اهمیت دارد، پس برای آموزش حسابداری در اصفهان یا هر جای دیگری، باید با این پیش‌نیازها و مفاهیم به خوبی آشنا باشید.

گزارش‌های مالی

بخش دیگری که در آموزش حسابداری اهمیت دارد، آشنایی با گزارشات و صورت‌حساب‌های مالی است، به عنوان مثال گزارش‌های دوره‌ای و میان‌دوره‌ای، ترازهای آزمایشی مختلف، دفتاتر حسابداری و به طور کلی هرنوع گزارشی که به عنوان یک حسابدار باید با آن‌ها آشنا باشید و آن را در اختیار سازمان‌های مختلف قرار دهید.

فرایند حسابداری

موضوع دیگری که باید با آن آشنا باشید، اطلاع دقیق از فرایند حسابداری برای یک سازمان است، فرقی ندارد شرکت کوچک باشد یا بزرگ، در هر صورت باید بتوانید فرایندهای حسابداری یک سازمان را به خوبی تحلیل کنید، به تراکنش‌ها رسیدگی کنید و در نهایت دفاتر حسابداری را به شکلی که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد، بنویسید.

ثبت و درج تراکنش‌های مالی

شما به عنوان یک حسابدار باید به خوبی با انواع تراکنش‌ها و پرداخت و واریزهای مالی آشنا باشید؛ اینکه چطور اسناد حسابداری را صادر کنید، دفاتر حسابداری را بنویسید (مثلا دفتر روزنامه، دفتر کل و سایر اسناد قانونی که باید به اداره‌ی مالیات تحویل داده شوند)

آشنایی با نرم افزارهای حسابداری

امروزه برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید فرایند حسابداری، گزارش‌گیری‌ها و صدور اسناد و دفاتر حسابداری را به سادگی انجام دهید؛ اما پیش‌نیاز آن، آشنایی با نرم‌افزارهای حسابداری تخصصی است.

یک آموزشگاه حسابداری خوب در اصفهان، علاوه‌بر آموزش موارد تئوری و پایه‌ای که باید آن‌ها را بدانید، آموزش‌های مرتبط با نرم‌افزارهای حسابداری محبوب را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم‌افزارهایی که در حال حاضر به عنوان برنامه‌های حسابداری حرفه‌ای در کشور شناخته شده‌اند، عبارتند از:

  • نرم‌افزار حسابداری پارسیان
  • نرم‌افزار حسابداری پارمیس
  • نرم‌افزار حسابداری محک
  • نرم‌افزار حسابداری هلو
  • نرم‌افزار حسابداری سپیدار

چرا باید حسابداری یاد بگیریم؟

همه‌ی سازمان‌ها، چه بزرگ چه کوچک برای مدیریت امور مالی و پرونده‌های مالیاتی خود، احتیاج به انجام فرایندهای حسابداری دارند، از آن‌جایی این کار پروسه‌ای زمان‌بر محسوب می‌شود و در عین حال نیاز به دانش حسابداری دارد، خیلی از سازمان‌ها فرایندهای حسابداری خود را برون‌سپاری می‌کنند یا یک حسابداری را به شکل مستقیم به استخدام خود در می‌آورند.

تقریبا می‌توان گفت حسابداری جزو آن دسته از رشته‌هاییست که همیشه برای آن کار وجود دارد و با داشتن این مهارت، خیال‌تان راحت است که به احتمال زیاد می‌توانید در زمینه‌ی مرتبط با آن مشغول به کار شوید.

ضمنا شما می‌توانید به عنوان شغل دوم خود، پروژه‌های حسابداری مختلف را از سازمان‌های مختلف قبول کنید و آن‌ها را انجام دهید، بدین ترتیب در کنار شغل اصلی‌تان، می‌توانید یک جریان درآمد مستقل نیز داشته باشید.

همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید به شکل پروژه‌ای فعالیت کنید، احتیاجی به حضور دائمی در سازمان‌ها نخواهید داشت و می‌توانید بخش زیادی از فعالیت خود را از خانه انجام دهید و امکان دورکاری نیز خواهید داشت، این موضوع نیز یکی از مزایای دیگر آموزش حسابداری در اصفهان است.

مجتمع آموزشی ایرانیان، یکی از برگزارکنندگان دوره آموزش حسابداری در اصفهان است و در صورتی که به دنبال یک آموزشگاه حسابداری در اصفهان می‌گردید، اما هنوز نمی‌دانید کدام آموزشگاه را انتخاب کنید، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان مجتمع آموزشی ایرانیان استفاده کنید!