آموزش زبان کره‌ای از صفر

آموزش زبان کره‌ای در اصفهان

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر علاقه به کره جنوبی و یادگیری زبان کره‌ای به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. اما دلیل این علاقه چیست؟ صنعت سرگرمی کره جنوبی مورد توجه اقشار مختلف دنیا قرار گرفته و همچنین محبوبیت زیادی در بین جوانان ایران خودمان ایجاد کرده است. به طوری که حتی از نوجوانان تا میانسالی به دنبال کلاس‌هایی برای یادگیری و آموزش زبان کره‌ای هستند. کره جنوبی در بین مردم به عنوان کشوری جوان با تکنولوژی قوی شناخته می‌شود و همه ما از کیفیت خودروسازی و گوشی‌های موبایلی مانند سامسونگ و ال‌جی اطلاع داریم.

الفبای زبان کره‌ای

اولین قدم برای یادگیری و آموزش زبان کره‌ای، دانستن الفبای آن است. سیستم نوشتاری زبان کره‌ای هانگول نام دارد. وقتی برای اولین بار متنی را به زبان کره‌ای می‌بینید، ممکن است بترسید و برخی حتی ممکن است آن را پس بزنند. اگرچه موسسه خدمات خارجی (FSI) زبان کره‌ای را به عنوان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری معرفی کرده است، اما دشواری این زبان به معنای غیرممکن بودن یادگیری نیست. 

یادگیری زبان کره‌ای بسیار ساده تر از چینی و ژاپنی است و حتی تعداد حروفی که باید در زبان کره‌ای یاد بگیرید کمتر از فارسی خواهد بود. طبق تحقیقات انجام شده، هنوز هیچ سیستم زبانی ساده تر از هانگول ایجاد نشده است. هانگول اسکریپتی است که زبان آموز را گیج نمی‌کند. 

گرامر بسیار آسان در زبان کره‌ای

ممکن است ساعت‌ها در کلاس زبان فرانسه قوانینی مانند (من هستم – شما هستید – او هست) یاد بگیرید، اما این مشکل در زبان کره‌ای وجود ندارد. گرامر کره‌ای از مواردی مانند مونث یا مذکر بودن و صرف افعال تشکیل نشده است و به راحتی می‌توانید با یادگیری لغات و افعال مکالمه خوبی داشته باشید. گرامر این زبان ممکن است در ابتدا برای شما ناآشنا باشد، اما با تمرین و تکرار می‌توانید مانند کره ای‌ها صحبت کنید. ضمایر به ندرت در کره‌ای استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید از فعل به تنهایی استفاده کنید.

یادگیری واژگان ساده

قدم بعدی در یادگیری زبان کره‌ای حفظ کردن لغات ساده است. تا جایی که می‌توانید کلمات جدید را یاد بگیرید تا در هنگام صحبت تردید نکنید. با کلمات ساده روزمره شروع کنید. آنها را روی برچسب‌های کوچک بنویسید و به دیوار اتاق بچسبانید. به این ترتیب بعد از مدتی چشم شما به این کلمات عادت می‌کند و بدون هیچ تلاشی آنها را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری لغات روزمره، به سراغ واژگان رایج اعضای بدن، حیوانات، میوه‌ها و سبزیجات بروید و بر آنها مسلط شوید.

یادگیری زمان فعل

باید بدانید کره ای‌ها چگونه از افعال استفاده می‌کنند. زمان کره‌ای زمان و لحن جمله را تعیین می‌کند.

یادگیری زبان کره‌ای و صحبت کردن به صورت رسمی

اگر در خانه در حال یادگیری زبان کره‌ای هستید، فراموش نکنید که بین مکالمه کره‌ای رسمی و محاوره‌ای تفاوت‌هایی وجود دارد. در این زبان پایان افعال بسته به سن و رسمیت مخاطب و همچنین محیط اجتماعی متفاوت است.

گویش غیررسمی برای مکالمه با افراد هم سن یا کمتر و از زبان رسمی برای مکالمه با بزرگان، غریبه‌ها و همکاران در محل کار یا موقعیت‌های اجتماعی رسمی استفاده می‌شود. همچنین گویش رسمی‌تری وجود دارد که در رسانه‌ها برای اخبار یا ارتش استفاده شده و به ندرت توسط مردم عادی استفاده می‌شود.

آمیختگی با زبان کره‌ای

برای آمیختگی با زبان کره‌ای و آموزش بهتر، مراحل زیر را دنبال کنید: 

۱. یک دوست کره‌ای زبان پیدا کنید

در این مرحله باید تمام آموخته‌های خود را با یک فرد بومی تمرین کنید. یک زبان مادری کره‌ای می‌تواند به راحتی به اشتباهات گرامری یا اشتباهات تلفظی اشاره کند و عبارات محاوره‌ای را که در کتاب درسی کره‌ای یافت نمی‌شود به شما آموزش دهد. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای دستیابی به زبان مادری کره‌ای و برقراری ارتباط با آنها هستند.

۲. ثبت نام در دوره‌های آموزشی

اگر اهل یادگیری زبان در خانه و خواندن کتاب زبان کره‌ای نیستید و احساس می‌کنید در محیط رسمی بهتر یاد می‌گیرید، شرکت در دوره‌های آموزشی را در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که این زبان دشوار است و همه نمی‌توانند از عهده آموزش آن برآیند. با تحقیق و پرس و جو موسسه یا استادی را انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای باشد. حتی می‌توانید به یادگیری زبان کره‌ای به صورت آنلاین فکر کنید.

۳. تماشای فیلم و کارتون کره‌ای

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان جدید این است که تا حد امکان خود را در معرض آن قرار دهید. هر وقت فرصت کردید سریال کره‌ای، کارتون و فیلم کره‌ای پخش کنید و به مکالمات گوش دهید. سعی کنید ساختار جمله را به خاطر بسپارید. حتی می‌توانید بعد از هر جمله دکمه توقف را بزنید و آن را تکرار کنید. این به تدریج لهجه کره‌ای شما را زیباتر و معتبرتر می‌کند.

۴. آموزش آنلاین کره‌‌ای با برنامه‌های کودکان

برنامه‌های آموزش آنلاین زبان کره‌ای که برای کودکان طراحی شده‌اند، طراحی ساده‌ای دارند و نیازی به خواندن یا صحبت کره‌ای ندارند. به علاوه هزینه این برنامه‌ها بسیار کمتر از خرید فیلم و کارتون است. این برنامه‌ها الفبای کره‌ای را به شما آموزش می‌دهند و اکثراً آموزش‌های مبتنی بر موسیقی دارند. به علاوه تعداد زیادی پازل و بازی برای یادگیری واژگان رایج روزمره کره‌ای وجود دارد.

۵. گوش دادن به موسیقی کره‌ای

اگر وقت تمرین و تکرار ندارید، از هر فرصتی برای پخش موسیقی کره‌ای یا گوش دادن به رادیو به این زبان استفاده کنید. حتی اگر نمی‌توانید همه چیز را بفهمید، سعی کنید با شناسایی کلمات کلیدی به اصل مطلب پی ببرید. پادکست‌های کره‌ای را هنگام ورزش، رانندگی یا انجام کارهای خانه پخش کنید تا گوش‌هایتان به شنیدن زبان عادت کند.

۶. یادگیری زبان با سفر به کره جنوبی

موثرترین راه برای یادگیری یک زبان جدید این است که در کشوری زندگی کنید که مردم به آن زبان صحبت کنند. اگر فرصت دارید با اصول اولیه زبان کره‌ای آشنا شوید و سپس برای سفر خود به این کشور برنامه ریزی کنید.

بهترین راه برای یادگیری زبان کره‌ای چیست؟ 

بهترین راه برای یادگیری زبان کره‌ای این است که هر روز زمانی را برای یادگیری اختصاص دهید. مثلا تصمیم بگیرید هر روز ۲۰ دقیقه کره‌ای بخوانید و به این برنامه پایبند باشید. یک برنامه ترکیبی که شامل گوش دادن به پادکست‌های کره‌ای، مطالعه فرهنگ لغت و یادگیری لغات جدید، تسلط بر گرامر کره‌ای و تماشای فیلم‌های کره‌ای است، موثرترین راه برای یادگیری زبان این کشور خواهد بود. البته در کنار این موارد، مراجعه به یک آموزشگاه زبان کره‌ای در اصفهان نیز می‌تواند سرعت یادگیری شما را تا حد چشم‌گیری افزایش دهد.

معرفی کتاب‌های آموزش زبان کره‌ای

بهترین کتاب‌های آموزش زبان کره‌ای روز به روز در حال افزایش هستند. بهترین کتاب‌های آموزشی کره‌ای به شرح زیر هستند:

۱. کلمات کره‌ای برای مبتدیان

این کتاب آموزشی حاوی بیش از ۲۰۰۰ کلمه کلیدی زبان کره‌ای است که در کنار هر یک از این کلمات به صورت اسم، صفت یا فعل مشخص شده است. در این کتاب شما کلمات را در جملات یاد می‌گیرید که در واقع بهترین راه برای یادگیری لغات کره‌ای است.

یکی از مزایای این کتاب طبقه بندی بر اساس موضوعات است که در جای خود بسیار اهمیت دارد. طبقه بندی بر اساس موضوعات به شما کمک می‌کند تا کلمه یا جمله مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و به راحتی می‌توانید متخصصین این موضوعات را بیابید. از مزایای دیگر این کتاب آموزشی این است که سعی شده مطالب کاربردی در آن گنجانده شود و از اغراق و پرداختن به موضوعات بی اهمیت خودداری شود. این مزایا می‌تواند در اثربخشی یادگیری ثمربخش باشد.

۲. گرامر کره‌ای

اگر به دنبال یادگیری بهتر گرامر هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در واقع این کتاب با ۳۷۶ صفحه تمام گرامر کره‌ای را به علاقه مندان به روش‌های مختلف آموزش داده است. با انتخاب این کتاب می‌توانید گرامر را از سطح مبتدی تا پیشرفته بیاموزید و در نهایت در بهبود کیفیت مکالمات و نوشتار خود موثر باشید. با مطالعه این کتاب می‌توانید به راحتی به تمامی مباحث گرامر آزمون مبحث ۱ و ۲ تسلط داشته باشید و تمرین مناسبی را برای آمادگی خود انجام دهید. این کتاب تمام نیازهای شما را در گرامر کره‌ای برآورده می‌کند و کتابی جامع برای بهبود مهارت‌های گرامر شما خواهد بود.

کتاب Korean Made Easy

همانطور که از نام این کتاب پیداست، Korean Made Easy برای افرادی که در سطح مقدماتی یادگیری زبان کره‌ای هستند مفید است. این کتاب دارای ویژگی‌هایی مانند ساده سازی مطالب گرامر، استفاده از کلمات پرکاربرد کره‌ای وغیره است که برای افرادی که مبتدی هستند بسیار اهمیت دراد. این کتاب به همراه سی دی آموزش زبان کره‌ای به علاقه مندان تقدیم می‌شود و در واقع به شما در تلفظ صحیح کلمات و همچنین تلفظ صحیح آنها کمک می‌کند. تعداد صفحات کتاب کره‌ای ساخت آسان به ۱۹۲ صفحه می‌رسد که به دلیل حجم کم نمی‌تواند باعث سردرگمی دانش آموزان شود و در واقع فقط آنها را به قسمت‌های مهم در یادگیری زبان کره‌ای می‌برد.

سخن پایانی

برای یادگیری زبان کره‌ای از کجا شروع کنیم؟ افرادی که به زبان کره‌ای علاقه مند هستند ممکن است در ابتدای سفر بارها این سوال را از خود پرسیده باشند. کره‌ای زبان رسمی کره جنوبی، کره شمالی و منطقه خودمختار کره یانبیان در چین است. به کره‌ای هانگول نیز گفته می‌شود. 

احتمالاً در حال تلاش برای یادگیری زبان کره‌ای برای درک موسیقی، فیلم و غیره، یا در حال برنامه ریزی سفر به کره هستید، یا برای اهدافی مانند کار، تجارت یا تحصیل سعی در یادگیری زبان کره‌ای دارید، بنابراین این مراحل ساده را دنبال کنید تا کره ای را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید زبان کره‌ای یاد بگیرید، یادگیری الفبای هانگول نقطه خوبی برای شروع است. اگر بخواهید بعدا خواندن و نوشتن کره‌ای را یاد بگیرید، این امر به ویژه مهم است.