آموزش زبان فرانسوی در اصفهان از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان فرانسوی در اصفهان

زبان فرانسه یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است و اکنون بعد از انگلیسی دومین زبان دیپلماتیک محسوب می‌شود. همچنین این زبان سومین زبان رایج در اتحادیه اروپا است. این زبان پس از انگلیسی دومین زبان پرطرفدار در ایران به‌خصوص برای افرادی که قصد مهاجرت یا تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان یا کشورهای پر متقاضی مانند کانادا را دارند، به حساب می‌آید.

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ 

دلایل زیادی برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • زبان رسمی کشورهایی مانند کانادا، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس و غیره است.
  • مدرک زبان فرانسه به عنوان شرط لازم برای مهاجرت به کانادا (کبک) و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بلژیک برای مقاصد تحصیلی یا مهاجرتی محسوب می‌شود.
  • زبان رسمی و رایج در جوامع حقوقی است.
  • دسترسی زبانی به مهم‌ترین منابع فرهنگ جهانی، سینما، مد، ادبیات و هنر
  • زبان متعارف گردشگری در پنج قاره جهان
  • سومین زبان در دنیای مجازی و اینترنت بعد از انگلیسی و آلمانی
  • زبان رسمی برای استخدام در سازمان‌های حقوقی در سراسر جهان از جمله یونسکو، OTAN، ONU، اتحادیه اروپا، صلیب سرخ و غیره

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

چیزی که زبان فرانسه را دشوار جلوه می‌دهد، تلفظ الفبای آن زبان است که از ۲۶ حرف ساده تشکیل شده و بر اساس الفبای لاتین است. از میان این حروف، ۶ حرف مصوت و ۲۰ حرف باقی مانده بی صدا یا همخوان هستند. حروف مصوت عبارتند از: a-e-i-o-u-y

در میان این حروف حروفی وجود دارد که تلفظ آنها نزدیک به هم است. با یادگیری تلفظ صحیح حروف الفبای فرانسوی و صداهایی که به تنهایی یا همراه با حروف دیگر تولید می‌کنند، می‌توانید متون فرانسوی را به راحتی بخوانید.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی

بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی استفاده از کتاب‌هایی است بر اساس استانداردهای آموزشی اروپا تدوین می‌شود. این کتاب‌ها امکان آموزش زبان فرانسه را بر سه پایه یادگیری، آموزش و تجربه فراهم کرده است. در این کتاب‌ها از موضوعات جالب و تمرینات موثر استفاده می‌شود. در نتیجه با انجام تمرین‌ها مسیر هر درس به خوبی درک می‌شود و بیان آن برای معلم آسان‌تر خواهد شد.

پس از گذراندن دوره زبان فرانسه، شما آماده شرکت در آزمون‌های استاندارد بین‌المللی مانند TEF، DELF، DALF و TCF خواهید بود. زیرا مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فرانسه در انتهای هر قسمت نمونه سوالات متنوعی از این تست‌ها دارد که آمادگی کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین مزیت استفاده از کتاب‌های استاندارد این است که به صورت آکادمیک زبان فرانسه را آموزش می‌دهند و به همین دلیل می‌توانید با گذراندن دوره‌های آنلاین و حضوری آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان به راحتی برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه آماده شوید. از سوی دیگر، از آنجایی که در تدوین این کتاب از اصطلاحات رایج محاوره‌ای استفاده شده است، شما آمادگی زندگی در مناطق فرانسوی زبان کشورهای مختلف را خواهید داشت.

آزمون ‌های تعیین سطح زبان فرانسه چیست؟ 

این آزمون‌ها که برای سنجش آمادگی شما طراحی شده‌اند، شامل ۶ سطح A1 A2 B1 B2 C1 C2 و ۴ مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتار هستند.

گواهینامه‌ای که پس از قبولی در هر یک از این آزمون‌ها دریافت خواهید کرد یکی از معتبرترین مدارک زبان فرانسه است که در دانشگاه‌های فرانسوی زبان برای ثبت نام و تحصیل قابل ارائه می‌باشد و برای استخدام نیز معتبر خواهند بود.

این آزمون‌ها عبارتند از: 

  • TEF
  • TEFaQ
  • TEF کانادا
  • TCF
  • DELF و DALF

آزمون TEF فرانسه: آزمون اصلی

معیار اصلی برای ارزیابی مهارت زبان فرانسه برای پذیرش تحصیلی و امور مهاجرتی شامل ۳ قسمت اجباری و ۲ قسمت اختیاری است، اگرچه قسمت اختیاری برای متقاضیان فدرال اجباری است.

آزمون TEFaQ فرانسه

گواهی این آزمون برای اخذ تابعیت و تحصیل در کبک فرانسوی زبان کانادا الزامی است. این آزمون شامل ۴ بخش Reading، Listening، Writing و Speaking خواهد بود. این گواهی به مدت ۱ سال اعتبار دارد.

آزمون فرانسوی TEF کانادا

آزمون TEF کانادا مانند TEFaQ مربوط به کبک کانادا بوده و از ۴ بخش Reading، Listening، Writing و Speaking تشکیل شده است، اما دو بخش Reading Comprehension و Writing اختیاری است و فرصتی برای کسب امتیاز بیشتر در صورت تمایل به شما می‌دهد. 

آزمون TCF فرانسه

این آزمون در واقع آزمون توانایی عمومی زبان فرانسه است و به ندرت در ایران برگزار می‌شود و مدت اعتبار گواهینامه آن ۲ سال است.

آزمون‌های DELF و DALF فرانسه

آزمون DELF یا دیپلم مبتدی زبان فرانسه، سطوح A1 تا B2 و آزمون DALF، دیپلم زبان فرانسه پیشرفته، شامل دو سطح C1 و C2 است. این آزمون‌ها برای مدت نامحدود معتبر هستند.

چرا باید در دوره آموزش زبان فرانسوی زبان ایرانیان شرکت کنید؟ 

کلاس‌های زبان فرانسه به دو صورت ترمیک و فشرده در موسسه زبان ایرانیان برگزار می‌شود تا امکان یادگیری این زبان را برای همه فراهم کند. شهریه حضور در دوره آنلاین و حضوری زبان فرانسه در این آموزشگاه با تعرفه‌های بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است. برخی از مزایای شرکت در دوره آموزش زبان فرانسوی زبان ایرانیان به شرح زیر است:

کارگاه گفتگو

کارگاه مکالمه فرانسوی پس از اتمام هر کتاب برگزار می‌شود. این دوره ۴۰ ساعته برای همه زبان آموزان اجباری است و به تقویت مهارت‌های مکالمه آنها کمک می‌کند. مهم این است که در صورت گذراندن دوره مکالمه زبان فرانسه گواهینامه لازم را دریافت کند. به درخواست زبان آموزان امکان برگزاری دوره مکالمه زبان فرانسه به دو صورت خصوصی یا نیمه خصوصی نیز وجود دارد.

تور گردشگری

یکی دیگر از قسمت‌های تکمیلی دوره زبان فرانسوی موسسه زبان ایرانیان، برگزاری دوره‌های گردشگری و بازدید از اماکن و آثار تاریخی است. از این طریق می‌توانید با اصطلاحات مختلف زبان فرانسه آشنا شوید و حتی دانش خود را برای استخدام به عنوان راهنمای تور گسترش دهید.

کارگاه فیلم فرانسوی

برای اینکه در طول یادگیری زبان فرانسوی مهارت زبان آموزان تقویت شود، در آموزشگاه ایرانیان کارگاه فیلم برگزار خواهد شد. در این کارگاه‌ها زبان آموزان با زبان محاوره‌ای و روزمره فرانسوی‌ها آشنا می‌شوند و می‌توانند از فرهنگ و زندگی آنها مطلع شوند. علاوه بر این، تماشای فیلم‌های فرانسوی می‌تواند به افراد در بهبود مهارت‌های شنیداری کمک کند.

آموزش زبان فرانسوی در اصفهان با آموزشگاه زبان ایرانیان

دوره آموزش زبان فرانسه در مراکز آموزشی زبان ایرانیان در اصفهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ها می‌توانند به صورت حضوری در دوره زبان فرانسه در اصفهان شرکت کنند. ضمناً در صورت نیاز امکان شرکت در آموزش مجازی زبان فرانسه نیز وجود دارد تا افراد متخصص شاغل و یا کسانی که در اصفهان نیستند بتوانند از این آموزش بهره‌مند شوند. با گذراندن دوره آنلاین و حضوری زبان فرانسه می‌توانید در میان مشغله‌های کاری خود به راحتی این زبان را یاد بگیرید و برای مهاجرت، کاریابی یا هر هدف دیگری که دارید آماده شوید.