آموزش زبان فرانسوی از صفر

آموزش زبان فرانسوی در اصفهان

زبان فرانسه یکی از زبان‌های رومی از خانواده هند و اروپایی است. این زبان مشابه زبان‌هایی مانند ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، رومانیایی و برخی زبان‌های دیگر از زبان لاتین محاوره‌ای در امپراتوری روم سرچشمه گرفته است. با توجه به رشد زبان فرانسه در سرزمین گال‌ها، این زبان را ترکیبی از زبان‌های گال‌ها (به ویژه شمال سرزمین گال‌ها) و رومی می‌دانند. زبان فرانسه نزدیک‌ترین زبان به خانواده زبان‌های اولیه در اروپا محسوب می‌شود. زبان فرانسه نیز تا حدی تحت تأثیر زبان‌های سلتی سلت‌های ساکن در شمال فرانسه است.

درباره زبان فرانسوی

فرانسوی زبان رسمی ۲۹ کشوری است که خود را عضو گروه فرانکوفون (کشورهایی که از زبان فرانسوی استفاده می‌کنند) می‌دانند. فرانسوی زبان اول در فرانسه، کبک در کانادا، والونیا در بلژیک، غرب سوئیس، موناکو و سایر نقاط کانادا و ایالات متحده است. از سال ۲۰۱۵، حدود ۴۰ درصد از جمعیت فرانسوی زبان در اروپا، ۳۵ درصد آنها در کشورهای آفریقای مرکزی و جنوبی و ۱۵ درصد آنها در آمریکای شمالی و خاورمیانه زندگی می‌کنند.

فرانسوی چهارمین زبان بزرگ اتحادیه اروپا از نظر تعداد گویشوران بومی است و حدود ۲۰ درصد از جمعیت اروپا این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده‌اند. در نتیجه استعمار قدرتمند فرانسه در قرن ۱۷ و ۱۸، بخش بزرگی از کشورهای آفریقایی از زبان فرانسه به عنوان تنها یا یکی از زبان‌های رسمی خود استفاده کرده و بسیاری از کشورهای آفریقایی این زبان را به عنوان زبان دوم در مدارس خود تدریس می‌کنند. در سال ۲۰۱۵، زبان فرانسه بین ۷۷ تا ۱۱۰ میلیون گویشور بومی و ۱۹۰ میلیون گویشور به عنوان زبان دوم داشت. در نتیجه حدود ۲۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان می‌توانند فرانسوی صحبت کنند.

زبان فرانسه در فرهنگ، هنر، دیپلماسی، ادبیات و علم تاریخ بسیار غنی دارد و تأثیر زیادی بر طیف وسیعی از اصطلاحات در این زمینه‌ها داشته است. در حال حاضر زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو، وتو، کمیته بین المللی المپیک و بسیاری از انجمن‌های مطرح جهانی شناخته شده است. بر اساس گزارش مجله بلومبرگ و بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۱۱، فرانسوی سومین زبان مفید و کاربردی در دنیای تجارت (پس از انگلیسی و چینی ماندارین) است.

روش ‌های آموزش زبان فرانسه

اگر به آمار نگاه کنیم به عظمت زبان فرانسه پی خواهیم برد. وقتی ۲۷۴ میلیون نفر فرانسوی صحبت می‌کنند و حدود ۱۲۵ میلیون نفر در حال یادگیری آن هستند، انگیزه ما برای یادگیری فرانسه افزایش می‌یابد. زبان فرانسه با همه قله‌ها و دره‌هایش در جایگاه پنجم زبان‌های دنیا قرار دارد.

راه‌های زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد. مثلا آموزشگاه زبان خوبی پیدا کنید که در روزهای سخت شما دوست شما باشد، منابع و انواع کتاب‌های آموزش زبان فرانسه مناسب را پیدا کنید و این زبان را به صورت خودآموز یاد بگیرید. به هر حال، از هر راهی که بروید، روش‌های زیر می‌تواند راهنمای شما برای یادگیری زبان فرانسه باشد.

۱. گوش کنید، بخوانید و تکرار کنید.

گوش دادن، خواندن و تکرار اولین توصیه‌ای است که در همه جا با آن مواجه خواهید شد. پس جدی بگیرید.

یادگیری زبان فرانسه با گوش دادن

همانطور که خواندن راهی عالی برای کسب دانش جدید است، گوش دادن نیز ارتباط شفاهی عمیقی با یادگیری مورد نظر ایجاد می‌کند. گوش دادن به شما می‌آموزد که بفهمید چگونه کلمات را به درستی تلفظ کرده، چگونه صداها را تلفظ کنید و کجا لحن خود را تغییر دهید. به همین دلیل است که گوش دادن به شما کمک می‌کند با یک زبان جدید بهتر ارتباط برقرار کنید.

وقتی درک کلامی خود را بالا می‌برید، پایه خود را تقویت کرده‌اید. با گوش دادن، بسیاری از مشکلات یادگیری را بدون هیچ مشکلی از بین خواهید برد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک کلمه را به زبان فرانسوی یاد بگیرید، اگر به تلفظ آن گوش ندهید، چگونه می‌توانید آن را تکرار کنید؟ 

البته همه چیز در زبان فرانسه برای گوش دادن مناسب نیست. موضوع گفتگو کاملاً به سطح شما بستگی دارد. مهم نیست که چقدر سریع می‌خواهید موضوعی را یاد بگیرید، باید بدانید که لهجه‌ها دشوار هستند. سپس از پایه شروع کنید.

زبان فرانسه را با خواندن بیاموزید

خواندن پایه و اساس یادگیری یک زبان جدید است. به محض اینکه شروع به خواندن کنید و کمی به آن مسلط شوید، زبان فرانسه را بهتر می‌فهمید و یادگیری شما تقویت می‌شود.

برای یادگیری زبان فرانسه باید تا جایی که می‌توانید مطالب، روزنامه، مقاله، داستان و کتاب بخوانید تا بیشتر و بیشتر بدانید. اگر می‌توانید بخوانید، می‌توانید تمام جنبه‌های دیگر را همزمان تقویت کنید. به عنوان مثال، واژگان جدید، قواعد دستور زبان و ساختار جمله بخشی از این جنبه‌ها هستند.

یادگیری زبان فرانسه با تکرار

هدف اول یادگیری است. هدف بعدی تکرار آموخته‌ها تا زمانی است که برای همیشه در ذهن ثبت شود. بدون تکرار اطلاعات آموخته شده، پس از مدتی همه چیز را از دست خواهید داد. برای اینکه این زبان با گوشت، پوست و استخوان شما ادغام شود، باید مطالب را به طور مداوم و روزانه تکرار کنید تا در عمق ذهن شما ثبت شوند. تمرین می‌تواند شامل تکرار شفاهی یا به صورت شنیداری یا حتی نوشتن باشد. مجموع این تکرارها معجزه می‌کند.

۲. برای یادگیری به چیزی متوسل نشوید.

بارها دیده شده است که برخی از زبان آموزان از هر روشی برای یادگیری استفاده می‌کنند بدون اینکه استراتژی داشته باشند. اما چیزی جز اتلاف وقت به دست نمی‌آورند. تعیین نحوه آموزش زبان فرانسه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پس وقت بگذارید و سبک خود را پیدا کنید، چیزی که ارزش وقت و تلاش شما را دارد.

درست است که شما انتخاب‌های زیادی دارید، از اپلیکیشن‌های موبایل گرفته تا فایل‌های صوتی، کلاس‌های زبان فرانسه و حتی کتاب‌های دیجیتال، اما خودتان را در این موارد غرق نکنید. غوطه ور شدن در انبوهی از اطلاعات مختلف تنها باعث ایجاد ترس و سردرگمی به دلیل عدم توانایی در اداره همه آن‌ها می‌شود.

۳. یک شریک آموزش زبان فرانسوی پیدا کنید.

یک فرد فرانسوی زبان را از زیر سنگ هم شده پیدا کنید. فردی که به زبان شما نیز علاقه دارد. یک سایت خارجی به آدرس https: //www.quora.com/ وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. بخشی از این سایت باشگاه زبان‌های خارجی است که بیش از ۳۰ هزار نفر از سراسر جهان با زبان‌های مختلف در آن عضویت دارند و در یادگیری یک زبان جدید به یکدیگر کمک می‌کنند.

برای یافتن دوست فرانسوی زبان می‌توانید از این سایت یا سایت‌های مشابه استفاده کنید. این می‌تواند مکالمه فرانسوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

می‌توانید حداقل یک دوست با هم زبان و هدف انتخاب کرده تا بتوانید با هم تبادل اطلاعات کنید. هنگام ملاقات، زمانی که با یکدیگر تماس می‌گیرید یا پیام می‌دهید، باید این کار را به زبان فرانسوی انجام دهید. به شما قول می‌دهم این روش یادگیری هم جالب و هم تضمینی خواهد بود.

۴. روی یک موضوع تمرکز کنید.

وقتی سر درس می‌نشینید، از این شاخه به آن شاخه نپرید و تمام توجه خود را روی یک موضوع متمرکز کنید. به عنوان مثال، زمانی که قصد دارید روی گرامر فرانسه کار کنید، تمام توجه خود را به این مهارت معطوف کنید. باور کنید صرف ۲۰ دقیقه وقت خالص برای یادگیری لغات جدید بسیار بهتر از اختصاص این ۲۰ دقیقه به دستور زبان، واژگان یا گوش دادن به صداها به طور همزمان است.

اصول آموزش زبان فرانسه

نوبت به قسمت اصلی داستان رسید. بهترین مکان برای شروع یادگیری زبان فرانسه کجاست؟ روش‌ها چه می‌گویند؟ اساتید چه پیشنهادی دارند؟ ما هر آنچه برای یادگیری زبان فرانسه نیاز دارید را در زیر شرح داده‌ایم. آنها را دنبال کنید و طبق برنامه پیش بروید.

شروع به یادگیری الفبا کنید.

نقطه شروع هر زبانی، الفبای آن زبان است. درست مثل سال اول دبستان که شروع کردیم به یادگیری زبان فارسی از حروف الفبا. زبان فرانسه نیز مانند انگلیسی از ۲۶ حرف از A تا Z تشکیل شده است. ۶ حرف از این حروف صدادار هستند که شامل a, e, i, o, u, y هستند. بقیه حروف صامت یا صامت خواهند بود. حروف الفبای فرانسه با حروف کوچک و بزرگ نوشته می‌شوند. این روش همانند زبان انگلیسی است.

در یادگیری زبان فرانسه سعی نکنید یکباره الفبا را یاد بگیرید. شاید فکر کنید چون الفبای فرانسوی شبیه به زبان انگلیسی است، یادگیری آن آسان خواهد بود. اما بهتر است یادگیری آن را به چند قسمت تقسیم کنیم. توجه ویژه شما باید دقیقاً روی حروفی باشد که به نظر آشنا هستند اما در واقع با تصور شما متفاوت خواهند بود.

دایره لغات خود را تقویت کنید.

صرف نظر از حروف الفبا، واژگان هر زبانی است که ابتدا باید روی یادگیری آن تمرکز کنید. کلمات برای ارتباط و انتقال معنی بسیار مهم هستند. ابزارهای زیادی برای یادگیری لغات جدید وجود دارد که شاید فرهنگ لغت یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین آنها باشد.

در یادگیری زبان فرانسه باید برای خود برنامه ریزی تعیین کنید. به عنوان مثال، ۲۰۰ کلمه جدید را در ۳۰ روز یاد بگیرید. البته بستگی به توانایی شما نیز خواهد داشت. برخی افراد حتی بیشتر از این را پوشش می‌دهند و برخی دیگر حتی نیمی از این کلمات را به خاطر نمی‌آورند.

برای یادگیری زبان فرانسه روی گرامر فرانسه کار کنید.

گرامر هر زبانی هیجان انگیزترین بخش یادگیری آن زبان است. این دستور زبان از زبانی به زبان دیگر متفاوت است. گرامر چیزی است که ساخت و ساختار جملات را ممکن می‌سازد. این قسمت بدون شک سخت ترین قسمت یادگیری زبان فرانسه خواهد بود.

هنگام یادگیری زبان فرانسه، صبر نکنید تا ۱۰۰۰ کلمه را یاد بگیرید و سپس روی گرامر کار کنید. این در مورد صرف افعال نیز صادق است. پس از یک یا دو هفته، یادگیری گرامر و صرف افعال را شروع کنید.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟ 

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟ این یک سوال متداول است که همه زبان آموزان در ابتدای کار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. آموزش زبان فرانسه شامل بسیاری از واژگان، گرامر، کاربرد آوایی، لهجه، بیان نوشتاری و بیان شفاهی است.

بر اساس تحقیقات موسسه خدمات خارجی ایالات متحده، زبان فرانسه از چهار سطح یادگیری تشکیل شده است که تسلط بر هر یک از آنها به زمان معینی نیاز دارد. با این حال، به طور کلی، این زمان از متقاضی به متقاضی دیگر متفاوت است. این تسلط بر اساس استانداردهای اروپایی ۶ سطح خواهد بود.

آیا یادگیری زبان فرانسه آسان است؟ 

یکی دیگر از سوالات متداول متقاضیان آموزش زبان فرانسه این است که آیا یادگیری زبان فرانسه دشوار خواهد بود؟ خب جواب به خیلی چیزها بستگی دارد. مثلا چقدر به زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط دارید؟ زیرا این زبان‌ها تقریباً الفبای یکسانی دارند و بسیاری از کلمات آنها یکی است. اگرچه از نظر لهجه بسیار متفاوت هستند. البته قسمت جالب اینجاست که بدانید حدود ۷۳ درصد فرانسوی‌ها معتقدند که این زبان سخت است.

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان فرانسوی هستید یا به دنبال بهترین آموزشگاه زبان فرانسوی در اصفهان می‌گردید، مجتمع آموزشی ایرانیان، می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما به حساب آید.