آموزش زبان سوئدی از پایه

آموزش زبان سوئدی از پایه

زبان سوئدی یکی از مهم‌ترین زبان‌هایی است که افراد در سنین مختلف یاد می‌گیرند. زبان سوئدی شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد و به همین دلیل افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می‌توانند این زبان جذاب را راحت‌تر یاد بگیرند. آکادمی زبان‌های خارجی ایرانیان دوره‌های مختلفی را در زمینه آموزش زبان سوئدی ارائه می‌دهد که هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از آن استفاده کند. رونق بالای سوئد این کشور را به یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده، بنابراین یادگیری این زبان برای ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت یادگیری زبان سوئدی

زیبایی و شکوفایی کشور سوئد یکی از مهم‌ترین عواملی است که افراد زیادی را برای زندگی در این کشور جذب کرده است و همین عامل باعث شده تا یادگیری این زبان اهمیت زیادی پیدا کند. یادگیری زبان سوئدی در یافتن موقعیت شغلی بهتر بی تاثیر نخواهد بود. برای کار در کشورهایی که زبان اصلی آنها سوئدی است، یادگیری این زبان اهمیت زیادی دارد.

زبان سوئدی یکی از زبان‌هایی است که با تسلط بر آن می‌توان روند یادگیری زبان‌های دیگر را سرعت بخشید. برای مثال با تسلط بر زبان سوئدی می‌توانید بخشی از زبان دانمارکی، نروژی و حتی ایسلندی را درک کنید.

آموزش زبان سوئدی از پایه

برای یادگیری زبان سوئدی از پایه باید مراحل زیر را دنبال کنید: 

۱. روی کلماتی که بیشتر در زبان خود استفاده می‌کنید تمرکز داشته باشید

موثرترین راه برای یادگیری هر زبانی این است که آن را به روشی که کودکان زبان اول خود را یاد می‌گیرند، یاد بگیریم، نه به روشی که ما آن را در کلاس آموزش می‌بینیم. این بدان معناست که لازم نیست ابتدا رنگ‌ها و روزهای هفته را یاد بگیرید. در عوض، به این فکر کنید که برای برقراری ارتباط به چه کلمات و عباراتی نیاز دارید و یک مکالمه ساده داشته باشید. همچنین یاد بگیرید که چگونه در مورد علایق خود صحبت کنید زیرا وقتی به زبان خود صحبت می‌کنید، بیشتر به این موارد فکر خواهید کرد.

به اتفاقات روزانه و کلمات و عبارات خود در موقعیت‌های عادی فکر کنید: مانند ناهار یا شام، زیرا واقعیت دلگرم کننده این است که ما بیشتر از آنچه در مکالمات خود استفاده می‌کنیم، کلمات را در زبان خود می‌دانیم.

۲. به باشگاه ‌ها و انجمن‌ های سوئدی بپیوندید

اگر دانشجو هستید، سعی کنید به جامعه سوئدی/اسکاندیناوی بپیوندید. این باشگاه‌ها بهترین راه برای ملاقات با اسکاندیناوی‌ها هستند تا بتوانید در فرهنگ آنها شرکت کنید و از آنها بیاموزید. هدف از عضویت در چنین باشگاه‌هایی فرصت‌هایی است که برای یادگیری زبان سوئدی در اختیار شما قرار می‌دهند. شاید شما اصلاً سوئدی‌ها را نمی‌شناسید، پس هر کاری می‌توانید انجام دهید تا با مردم سوئد و زبان آنها آشنا شوید.

۳. پول خود را عاقلانه خرج کنید

اگر در مسیر خودآموز سوئدی به نقطه‌ای رسیده‌ که در آن با دیواری روبرو شده‌اید و نیاز دارید که نکات و یا ساختارهایی که می‌خواهید یاد بگیرید برای شما توضیح داده شود. یک راه مکمل و اساسی برای اطمینان از اینکه راه شما اشتباه نخواهید کرد و چیزی را از دست نخواهید داد، استفاده از برنامه‌هایی مانند دولینگو شروع خوبی است. اما اگر به فکر ارتقای زبان سوئدی خود در سطح حرفه‌ای هستید، توصیه این است که برای نرم افزارهای حرفه‌ای هزینه کرده و حتی در کلاس سوئدی ثبت نام کنید.

آموزشگاه زبان ایرانیان به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز آموزش زبان سوئدی دوره‌های حرفه‌ای سوئدی را برای شما عزیزان برگزار می‌کند.

۴. در فرهنگ سوئدی غرق شوید.

برنامه رایگان SVT Play را که کانال تلویزیون ملی سوئد است، دانلود کنید. اگر کیلومترها از سوئد دور هستید و نمی‌توانید برنامه خاصی را دنبال کنید و با توجه به اینکه سطح انگلیسی شما احتمالاً نسبتاً خوب است، برنامه‌هایی را انتخاب کنید که زیرنویس سوئدی دارند (مانند درام‌های تاریخی که در سوئد بسیار محبوب هستند). 

یک سری برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد که با وجود درک کامل زبان سوئدی می‌تواند در حین یادگیری سوئدی سرگرم کننده باشد که به طور کلی انگیزه و تشویق شما را برای یادگیری سوئدی ایجاد می‌کند.

آهنگ‌های سوئدی را به لیست پخش خود اضافه کرده و کلمات استفاده شده در فرهنگ لغت را جستجو کنید. شاید این بهترین راه برای یادگیری لغات سوئدی و از همه مهم‌تر غرق شدن در فرهنگ سوئدی باشد. با این کار نه تنها خود را با فرهنگ سوئد به روز می‌کنید، بلکه خود را در فرهنگ این کشور غرق خواهید کرد به گونه‌ای که در مقابل زبان شما را تقویت می‌کند.

۵. خجالت را کنار بگذارید

هنگام یادگیری یک زبان جدید، هرگز نباید اجازه دهید که خجالتی مانع ایجاد آن شود. اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری هر زبانی است. هر فردی که زبانی را یاد گرفته است، مطمئناً داستان‌های خنده داری از اشتباهات خود در خاطرات خود دارد. بنابراین اگر به مراسمی در سوئد می‌روید یا با یک فرد سوئدی ملاقات می‌کنید، خجالتی نباشید، سعی کنید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید بر آن تاکید کرد و گفت که اگر چنین فرصت‌هایی برای شما پیش بیاید و آموخته‌های خود را به کار نگیرید، هیچ فرصتی برای پیشرفت خود فراهم نمی‌کنید. بنابراین اگر در حال یادگیری زبان هستید، هدف اصلی برقراری ارتباط با مردم بوده و از آنجایی که زبان انگلیسی مردم سوئد بسیار قوی است، نباید اجازه دهید خجالت شما مانع از صحبت سوئدی‌هایی شود که با شما صحبت می‌کنند و شما را از مکالمه به زبان سوئدی باز دارد.

کتاب ‌های آموزش زبان سوئدی

خواندن کتاب‌های معتبر آموزش زبان سوئدی به درک بهتر مفاهیم و قوانین زبان کمک می‌کند. بهترین کتاب‌های آموزش زبان سوئدی عبارتند از: 

۱. کتاب سوئدی به زبان ساده A

این کتاب یک محصول آموزشی برای فارسی زبانان است تا بتوانند با مفاهیم و اصول مهم زبان سوئدی آشنا شوند و آموزش سوئدی را به زبان فارسی با کیفیت بالا تجربه کنند. تمرکز اصلی این کتاب بر روی دستور زبان، تلفظ و واژگان است. نویسنده سعی کرده در این کتاب تصاویری از یک کلاس درس واقعی ترسیم کند. 

با خواندن این کتاب، تلفظ، افعال، ساختار جمله، صفت، ضمایر ملکی و بسیاری از لغات مفید را خواهید آموخت. این کتاب شامل ۷ قسمت است، قسمت اول تلفظ، قسمت دوم اعداد، فصل‌ها، روزهای هفته، کشورها، زبان‌ها و نحوه تشخیص زمان و تاریخ، قسمت سوم جمله سازی، قسمت چهارم فعل است. صرف، قسمت ششم اسم بوده و جزء هفتم ضمایر ملکی است.

۲. کتاب سوئدی Teach Yourself Swedish

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان سوئدی از انتشارات Teach Yourself بوده که برای تمامی زبان آموزانی که می‌خواهند سوئدی یاد بگیرند طراحی شده است. کتاب Teach Yourself Swedish شامل دو جلد آموزشی بوده که در جلد اول تمامی مباحث مهم از جمله نحوه قیمت گذاری و خرید، نحوه احوالپرسی، نحوه درخواست چیزی، رستوران رفتن و کار کردن در قالب ۱۸ درس آموزش داده شده است. در هر درس لغات مربوطه به طور کامل توضیح داده شده است تا زبان آموز بتواند با مطالعه هر قسمت، کلمات و لغات پرکاربرد و مهم زبان سوئدی را در متون و جملات بیابد.

جلد دوم این کتاب آموزش زبان سوئدی بیشتر بر روی مکالمات روزمره و پرکاربرد سوئدی تمرکز دارد. بیان معنای لغات مهم این زبان از طریق تصاویر و عکس‌ها از دیگر مزایای این کتاب است که باعث می‌شود درک بهتری در ذهن دانش آموزان ایجاد شود. با انجام تمریناتی در پایان هر درس می‌توانید برای تصحیح آنها به انتهای کتاب مراجعه و پاسخ صحیح را دریافت کرده و پاسخ‌های صحیح را مشاهده کنید.

مزایای یادگیری زبان سوئدی

مزایای یادگیری زبان سوئدی به شرح زیر هستند: 

  • یادگیری زبان سوئدی به شما کمک می‌کند تا مردم این کشور را درک کنید.
  • با یادگیری این زبان، به احتمال زیاد بخش زیادی از دانمارکی، نروژی و حتی کمی ایسلندی را متوجه خواهید شد.
  • یادگیری زبان سوئدی برای یادگیری هلندی و آلمانی نیز مفید است.
  • شما را با فرهنگ شگفت انگیز و غنی سوئد آشنا می‌کند.
  • دانستن این زبان به شما کمک می‌کند تا با تمام مردم سوئد ارتباط برقرار کنید.
  • یادگیری این زبان مهارت‌های ذهنی شما را افزایش می‌دهد.

ویژگی ‌های زبان سوئدی

زبان سوئدی یکی از زبان‌های هند و اروپایی است و در دانمارک، آلمان، سوئد، استرالیا، فرانسه و بلژیک برای تعدادی از کشورهای دیگر استفاده می‌شود. این زبان ریشه‌ای مشابه زبان کشورهای اسکاندیناوی مانند ایسلند، دانمارک و جزایر فارو دارد. 

شباهت‌های زیادی بین سوئدی و انگلیسی وجود دارد. سوئدی یکی از ساده‌ترین زبان‌های دنیاست. این یکی از رایج‌ترین زبان‌های اسکاندیناوی است و بیش از ۱۰ میلیون نفر در فنلاند و سوئد به آن صحبت می‌کنند.

آزمون بین المللی زبان سوئدی

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با زبان سوئدی، اگر قصد مهاجرت به سوئد یا ادامه تحصیل در این کشور را دارید، باید در آزمون زبان سوئدی سوئد شرکت کنید. این آزمون سطح دانش شما از زبان سوئدی را ارزیابی می‌کند. آزمون زبان سوئدی در سه سطح اروپایی CERF یعنی B1، B2، A1 برگزار می‌شود. Swedex یک آزمون معتبر بین المللی بوده که توسط دولت سوئد تایید شده است.

آموزش زبان سوئدی از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه ایرانیان

یکی از بهترین آموزشگاه‌های زبان در ایران آموزشگاه زبان ایرانیان است. این آموزشگاه با داشتن سابقه‌ای درخشان و همچنین استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی می‌تواند تضمینی برای آموزش زبان سوئدی به دانش آموزان خود باشد. یکی از بهترین ویژگی‌های این مدرسه استفاده از بهترین اساتید مجرب، پشتیبانی و آموزش زبان‌های زنده دنیاست که مدرسه ایرانیان را از سایر مدارس متمایز کرده است. دانش آموزان می‌توانند در این آموزشگاه زبان سوئدی را از مبتدی تا پیشرفته بیاموزند.

سخن پایانی

یکی از ساده‌ترین زبان‌های زنده دنیا زبان سوئدی است. با یادگیری این زبان بخش‌های زیادی از زبان‌های نروژی، دانمارکی و ایسلندی را متوجه خواهید شد. تعداد سوئدی زبانان بیش از ۱۵ میلیون نفر است. اگرچه زبان‌های زیادی در سوئد استفاده می‌شود، اما زبان رسمی این کشور سوئدی است. برای اخذ مدرک زبان سوئدی باید آموزش‌های لازم را در یکی از بهترین موسسات این کشور طی کنید. آموزشگاه زبان ایرانیان یکی از بهترین مدارس آموزش زبان سوئدی در اصفهان محسوب می‌شود.